Citroen zůstává v případě druhé generace tohoto modelu u přátelského a drzého designu - snaží se jej odlišit od agresivnějších modelů, mezi které patří třeba Toyota Aygo a Peugeot 108. Všechny tři sice pocházejí od toho stejného výrobce, nicméně tento Citroen C1 je oproti původnímu modelu významným krokem vpřed. Také si zachovává kompaktní rozměry - délka tohoto modelu dosahuje 3,5 metru, nicméně je zde více prostoru v interiéru a větší kufr. Hlavní změny se týkají lepšího tlumení zvuku a jízdní kvality. Citroen také zrevidoval nastavení jednotlivých rychlostních stupňů na pětistupňovém manuálu, takže se nemusíte s C1 zas tak moc snažit, abyste z něj dostali smysluplný výkon. V nabídce jsou dva motory, z nichž první je litrové VTi, které Citroenu C1 dodává dostatek výkonu a zároveň si zachovává příznivou spotřebu 4,1 l / 100 km. Druhou variantou je výkonnější, 1,2-itrový motor, které se však mimo to od toho litrového nijak zvlášť neliší. Oba se s produkcí emisí vejdou do 100 g / km. Ve městě se dá s C1 všemožně manévrovat díky krátkému rozvoru kol a nadlehčenému posilovači řízení. Také se s ním lépe jezdí po dálnici, protože se do kabiny dostává méně hluku. Ovládání bylo také vylepšeno novými pružinami, tlumiči a velkou protiblokovací tyčí. Tento model sice není tak hbitý jako Škoda Citigo, ale je velice vyvážený a bezpečný. Jeho interiér je mnohem luxusnější než dříve, pořád ale zůstává funkční a odolný a navíc jej můžete ještě vylepšit volitelnými barevnými odstíny středové konzole a větracích otvorů. Co se týče úložného prostoru, ve vozidle najdeme dva držáky nápojů a velkou palubní desku, do které se úplně v pohodě vejde litrová lahev. Všechny modely, kromě těch základních, se také mohou pochlubit sedmipalcovým dotykovým systémem, který je zabudován v přístrojové desce a celou kabinu oživuje, nicméně kvůli zastaralému palubnímu počítači působí trošku zaostale. Co se nám rozhodně líbí, je verze s otevřenou střechou s názvem Airscape - disponuje textilní střechou, která se dá elektricky zatahovat, což je velice atraktivní prvek. C1 je malý, avšak kvalitní hatchback, který staví na základech původního modelu, je však podstatně vylepšen, co se týče zpracování. Provozní náklady nedosahují astronomických částek a vozidlo je velice robustní. Musíme počítat s nějakými zastaralými prvky a tím, že není tak prostorný jako třeba Škoda Citigo, určitě však není k zahození - úroveň jednotlivých stupňů výbavy je velice zajímavá.
80%