„Dobry den mam dotaz nedavno mi v servise menili na opelu astra G pistni krouzky jedna se o motor 1.4 16v mel najeto zhruba 200 000km a uz opravdu bral hodne oleje pres litr na 1000km ted po vymene prakticky nula takze super olej se menil i s filtrem po prvnich 500km a mechanik rikal ze po 5000km musim znova motor stale zajizdim max 2500ot. a pry to musim vydrzet dokud nenajedu tech 5000 km jinak pry za to neruci tak se chci zeptat neni to zbytecne moc kdyz ten motor mel jiz pred tim tolik najeto ? jeste chci dodat ze se delala komplet repas hlavy nejake ventily,rozvody a ojnicni loziska celkem to bylo za zhruba 24 tisic. predem dekuji za vas nazor Marek z olomouce.“
„Dobrý den Na Váš dotaz není jednoduchá odpověď. Co automechanik to jiný názor. Já osobně by jsem postupoval následovně. S intervaly na výměnu oleje souhlasím, je to na posouzení daného mechanika, který ví v jakém režimu auto jezdí. Například že převažuje městský provoz nebo delší jízdy. Teď k zajíždění opraveného motoru. Prvních 1000 km bych určitě nevytáčel motor nad 2500 ot, ale ani nepodtáčel vzhledem k novým ojničním ložiskům. Hlavní je sledovat teplotu motoru, protože jak se zabrušují pístní kroužky do starých válců vzniká větší tření tím se motor může více hřát. Po ujetí 1000 km je možné motor už namáhat více, ale zase nevytáčet do maximálních otáček. V zásadě je už možné točit krátkodobě 3500 až 4000 ot a tento režim používat dalších 2 až 3 tísíce kilometrů po té by měl být motor dostatečně zaběhnut. Zajíždění na 2500 ot po dobu 5000 km se mi jeví jako zbytečně dlouhé. Velice děkujeme za dotaz. Petr Javorský, Tým Autonoto.cz"“
Můžete nás znát z těchto médií…
© 2016 – 2024 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing