Model C1 je navržen tak, aby dosahoval nízkých provozních nákladů, a to se výrobci povedlo brilantně. Základní motor v C1 je ten stejný litrový benzín, který je použitý i u Toyoty Aygo a Peugeotu 108. Tento tříválcový motor vychází z předchozího C1 a má tu stejnou dychtivou náturu a osobitý zvuk. Výkon dosahuje také stejné hranice - 50 kW, nicméně byl trošku vylepšen, co se týče tichosti, takže je ve výsledku v kabině méně vibrací. Provozní náklady jsou na tom také lépe. Díky systému start / stop tento litrový motor ve verzích Airdream nyní dosahuje spotřeby 3,8 l / 100 km. Dokonce i spotřeba standardního 1.0 činí 4,1 l / 100 km. Pětistupňová manuální převodovka vylepšené nastavení otáček, a tak je C1 jednodušší řídit a i při dálničních rychlostech je hluku naprosté minimum. Tento litrový motor může být specifikován i s automatizovanou manuální převodovkou s označením ETG, té je však lepší se vyhnout, pokud pro vás tedy automat není absolutní nutností. Motor je opravdu hbitý a čilý, za což můžeme z části vděčit tomu, že se jedná o tříválcovou jednotku. Pro jízdu ve městě je ideální a navzdory tomu, že disponuje skromným točivým momentem 95 Nm, má dostatek záběru díky nízké hmotnosti modelu C1 - váží pouhých 840 kg. Z nehybné pozice se dokáže rozjet opravdu rychle, zatímco při dálničních rychlostech je komfortnější než jeho předchůdce, do kabiny se dostává méně hluku, a to jak ze samotného motoru, tak i z vozovky. C1 také přichází s 1.2-litrovým VTi motorem, který dosahuje 60 kW. Tato jednotka se nenabízí ve spojení s Toyotou Aygo - dostupná je pouze s Citroenem C1 nebo Peugeotem 108. Společně s extra výkonem má tento PureTech motor více točivého momentu, konkrétně 116 Nm a přichází se systémem start / stop již ve standardním vybavení. Jeho spotřeba, dle oficiálních údajů, činí 4,3 l / 100 km. Pokud potřebujete vozidlo pro každodenní jízdu, v těchto dvou motorech není zas tolik rozdílů. Pouze při vyšších otáčkách totiž pocítíte extra výkon 1.2 litrové jednotky. Po zbytek času působí tyto dva motory stejně - disponují stejným tříválcovým hučením a živou náturou. Doporučujeme tedy zůstat u toho litrového, který je levnější a ekonomičtější. Nehledě na to, do jaké jednotky půjdete, C1 je zábavné řídit, dobře se ovládá a je velice responzivní. Řízení bylo v tomto modelu upraveno tak, aby bylo co možná nejpřesnější. Nejlépe mu sedí jízda ve městě kvůli malému průměru otáčení a spoustě záběru. Na dálnici už je to horší, nicméně i tam to není tak špatné a dokonce i při rychlosti kolem 115 km / h se do kabiny dostává minimum hluku. Odpružení je zde použito to stejné, které najdeme i u originálního C1, a i když nezajišťuje úplně hladkou jízdu, pro zatáčení je ideální, protože náklon vozidla je opravdu nepatrný.
80%