Navzdory odznaku je D5 již smutně pětvalcový. Místo toho je nyní čtyřlitrová motorová nafta o objemu 2,0 litru. Krok zpět? No je to ekonomičtější - oficiální čísla Volvo uvádějí, že D5 PowerPulse bude průměrně 53,3 megapixelů. Přestože se rozhoduji pro můj Real MPG, měli byste vidět kolem 40mpg v každodenním řízení. Zatímco to může být menší motor, nemá to 235PS, ale je to těžké množství točivého momentu - 480 Nm - což mu dává bezproblémové zrychlení a znamená, že se zřídkakdy zjistí, že chceš výkon. Stejná motorová nafta s objemem 2,0 litru se používá v modelu D4, i když výkon je omezen na 190 koní a točivý moment je 400 Nm. Opět se ale zřídka cítí podtrženo a v každodenním řízení vám dává víc než dost na to, abyste se připojili k rychlému pohybu z krátké silnice. Mělo by být o něco ekonomičtější než D5 s nárokovaným 54,3 mbar. Obě verze jsou impozantně rafinované a my bychom jdou tak daleko, jak říci, že tato 2,0-litrová nafta je jedna z nejlepších. Je to tiché, silné a hladké. Pouze Mercedes E 220 d to vylepšuje. A to je okrajové. Osmistupňová automatická převodovka je standardní, která zajišťuje plynulý posun a je zřídkakdy zachycena špatným převodovým stupněm, takže nebudete muset tlačit na rychlost. To znamená, že V90 Cross Country je vůz, který se lépe hodí k uvolněnému postupu, než aby byl poháněn. Ovládání je pečlivě vyvážené, ale mimořádná výška jízdy - tento Cross Country je o 65 mm vyšší než standardní V90 - znamená to, že to není to, co byste nazývali "dynamické" v rozích. Manipulace je nicméně bezpečné a cítí se uklidňujícím na mokrém povrchu s dostatečnou přilnavostí a samozřejmě přidanou trakcí pohonu všech kol. To také činí dobré vlečné vozidlo, kdy systém pohonu čtyř kol umožňuje modelu D4 táhnout až 2,4 tuny, když je připojen k brzděnému přívěsu, což je o 600 kg více než standardní V90 D4. Zatímco není pravděpodobné, že by to bylo vážně off-road, Cross Country má režim off-road, který automaticky řídí rychlost vozidla při sjíždění strmých svahů. Neexistují žádné převodovky s nízkým poměrem, ale režim off-road optimalizuje motor a převodovku tak, aby poskytoval vysoké otáčky. Kvalita jízdy je trochu zvláštní. Vzhledem k zvýšenému pozastavení byste očekávali, že bude super měkký - a z větší části to je velmi odpouštějící. Nicméně skutečnost, že prameny jsou tvrdší, znamená, že křižovatka V90 je náchylná k příležitostnému střetu nad otvory. Výsledkem je, že docela nevyztují drsné venkovské dráhy tak, jak byste očekávali. Který je ironický vzhledem k názvu ... Mírně vyšší jízdní poloha vám poskytuje lepší výhled, nicméně, což je praktické, protože V90 není nejmenší pozemek v okolí a cítí se docela široký na úzkých silnicích. Ale přinejmenším má zadní parkovací senzory, aby se trochu jednodušší dostalo do supermarketů.
80%