V sortimentu modelů Touran je k dispozici řada motorů, jenž nabízí působivou hospodárnost a přitom velmi slušné výkony. Nejnovější jednotka je 1,2-litrová TSI a chlubí se výkonem 105 koní. Motor se zdvihovým objemem 1,2 litrů se může zdát jako malý pro vůz velikosti Touran, ale díky turbodmychadlu přináší více než dostatečný výkon. Točivého momentu 175Nm je k dispozici při otáčkách motoru 1550, což v praxi znamená, že vůz má skvělé zrychlení již při nízkých otáčkách motoru. Průměrná spotřeba paliva činí 5,33 l na 100 km a emise CO2 jsou 149 g/km. Nicméně TSI je možné získat i s technologií BlueMotion, která byla dříve pouze v modelech se vznětovými motory. BlueMotion zahrnuje balíček systémů jako je stop/start systém nebo systém regenerace baterie, dále je vůz vybaven pneumatikami s nízkým valivým odporem a při řazení se zobrazuje doporučení optimálního rychlostního stupně. Všechny tyto systémy a technologie přispívají k nižší spotřebě pohonných hmot, která má oficiální hodnotu 4,91 l na 100 km a vůz má rovněž nižší emise konkrétně 139 g/km CO2. Další benzínovou motorizací je pohonná jednota TSI se zdvihovým objemem 1,4 litrů. I ona využívá turbodmychadlo a díky němu generuje impozantní výkon 140 koní a točivý moment 220 Nm. Je to malý silný motor, který je překvapivě živý. A i když ho vytočíte do vysokých otáček, šťastně si zpívá. Prozpěvovat si můžete šťastně i vy, protože průměrná spotřeba s manuální šestistupňovou převodovkou činí 5,67 l na 100 km a rozhodnete-li se spíše pro sedmistupňovou DSG převodovku pak je spotřeba ještě o chlup nižší, 5,5 l na 100 km. Převodovka DSG s dvojitou spojkou je velmi pokročilý systém, který díky dvěma spojkám nabízí rychlejší řazení. Většinou funguje velmi dobře, ale je třeba být obezřetný. U těchto vozů se totiž může stát, že ochranný software pošle zprávu pro řídící jednotku o tom, že brzdy byly uvolněny se zpožděním. V praxi to pak znamená, že vůz může vjet do křižovatky nebo na kruhový objezd a uprostřed křižovatky pak v okamžiku zastavit. V nabídce jsou samozřejmě i dieselové motory, které jsou u Touranu oblíbenější volbou. Základní pohonnou jednotkou je motor 1.6 TDI, který je k dispozici ve dvou výkonech: 90 koní a 105 koní. Jelikož má motor systém přímého vstřikování common-rail, je mnohem tišší a hladší než starší PD dieselové motory, které Volkswagen používal dříve. 90 koňová verze svou ekonomickou náročností nikterak nepřekvapí, průměrná spotřeba pohonných hmot je 4,25 l na 100 km. Bohužel je i trochu pomalá zejména pokud je plně naložena. Oproti tomu je model s výkonem 105 koní šikovnější a nabízí i o něco větší točivý moment (250 Nm oproti 230 Nm). 1,6 TDI je k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou, která se vyznačuje hladkou a plynulou změnou rychlostních stupňů. Další alternativou je sedmistupňová převodovka DSG. Verze BlueMotion se může pochlubit spotřebou 3,83 l na 100 km a emisemi CO2 121 g/km, což z ní činí nejúčinnější vůz v celé řadě Touran. Model BlueMotion je dobrou volbou pro ty, co potřebují stabilní tempo a plynulou jízdu na delší vzdálenosti. Pokud, ale toužíte po údernějším vozu, pak doporučujeme zvolit dvoulitrový motor. Motor 2.0 TDI se používá v celé řadě vozů Volkswagen stejně jako ve většině modelů Škoda, SEAT a Audi, takže jde o známý osvědčený motor. Výkon 140 koní je více než dostatečný pro většinu zákazníků a točivý moment 320 Nm je k dispozici od 1750 ot./min. To znamená, že motor dobře táhne už odzdola, což slibuje snadné předjíždění a výhodou je také fakt, že na dálnici nemusíte tak často měnit rychlostní stupeň. Motor se sice umí zvukově projevit, například když sešlápnete plyn v nízkých otáčkách a máte přitom zařazen příliš vysoký rychlostní stupeň, zní motor trochu klapavě, ale po většinu času je relativně tichý a klidně si pobroukává. Oficiální spotřeba paliva pro model 2.0 TDI 140 je 4,41 l na 100 km s manuální převodovkou (4,74 l na 100 km s DSG). Top modelem řady Touran je vůz s motorizací 2.0 TDI 170 koní. Ten je k dispozici pouze se šestistupňovou DSG převodovkou a zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,9 s a to ještě se spotřebou paliva 4,74 l na 100 km a s emisemi CO2 151 g/km. Za volantem Touranu najdete vše, co od vozu značky Volkswagen očekáváte. Zapomeňte na vzrušení, to v nabídce není, za to pohodlná klidná jízda, snadné dobře nastavené řízení, které jde lehčeji v nízkých rychlostech, abyste s vozem bez námahy zaparkovali a naopak je tužší při vyšší rychlosti a přináší tak vyšší bezpečnost. Brzdy jsou silné a brzdí postupně, díky tomu zastaví vůz i z rychlé jízdy bez velkého rámusu. Náklony karosérie v zatáčkách sice cítíte, ale podvozek je dostatečně tuhý. Jízda je dobrá a na většině povrchů vyrovnaná, hladká a komfortní. Snad jen na drsném povrchu je podvozek trochu tvrdší U modelů Touran SE a Sport je k dispozici volitelný systém nazvaný Adaptive Chassis Control, který umožňuje měnit charakteristiky tlumení a odpružení prostřednictvím různých režimů. Výchozím nastavením je režim "Normal" při kterém je dosaženo optimální tuhosti podvozku pro každodenní používání. Oproti tomu režim"Sport" přináší tvrdší podvozek, zpevňuje řízení a zrychluje odezvu plynového pedálu. A konečně režim "Comfort" zjemňuje tlumení a zjednodušuje řízení a je ideální pro jízdu po dálnici.
60%