Společnost Volkswagen využila toto Polo k představení tehdy nového čtyřválcového motoru TDI s objemem 1.6 litru a dvěma variantami výkonu - 55 kW a 66 kW, z nichž slabší byl z nabídky brzy vyřazen. Jedná se o skvělý diesel, který rychle reaguje na úkony vaší pravé nohy, má dobrý zátah a skoro nikdy mu nechybí šťáva. Jeho zpracování si ještě více všimnou řidiči, jež jsou zvyklí na předchozí generaci dieselů od Volkswagenu se sdruženou vstřikovací jednotkou, které byly dost hlučné a docházelo u nich k náhlému přívalu výkonu. Jak byste mohli čekat, má také slušnou spotřebu paliva, konkrétně 4,3 l / 100 km. Druhý dostupný diesel je tříválcový motor 1.2 TDI s výkonem 55 kW, který najdete také v modelu BlueMotion. Není to ten nejtišší z dieselových motorů, ale fakt, že má tři válce, mu dodává špetku charakteru. Navzdory jeho skromné velikosti je 1.2 TDI velmi schopné v dálničních rychlostech a od 50 km / h má velice silný záběr díky slušnému maximálnímu točivému momentu, který se rovná 180 Nm. Po městě se s ním jezdí jedna báseň, jelikož má plynulou dodávku výkonu, ačkoliv se možná setkáte s tím, že budete muset přidat do pedálů víc, než byste čekali, pokud to potřebujete pořádně rozjet. Silnou stránkou motoru 1.2 TDI je jeho hospodárnost. U standardních modelů se jeho průměrná spotřeba rovná 3,9 l / 100 km, nicméně skutečnou hvězdou je z tohoto hlediska verze BlueMotion - podle oficiálních údajů její spotřeba činí neuvěřitelných 3,5 l / 100 km při produkci emisí CO2 91g / km. Valná většina řidičů si však Polo koupí s benzínovým motorem. Nejpopulárnější volbou je benzín s objemem 1.2 litru a výkonem 44 kW (dostupná je i verze s 52 kW) - tento tříválcový benzín byl dostupný už i u předešlé verze Pola. Dočkal se však několika vylepšení, včetně menší hmotnosti a lepšího zpracování, které mimo jiné zahrnuje i to, že není tak hlučný. Obě verze tohoto 1.2 litrového motoru jsou pro Polo více než vhodné a hravě si poradí s provozem na dálnici - takže už pravděpodobně začínáte chápat, čím si získaly svou popularitu. Nikdy nepřekonají žádné rychlostní rekordy, ale zato nejsou nijak nákladné na provoz. Udávaná spotřeba činí u obou verzí 5,5 l / 100 km a emise CO2 128 g / km. Když Polo prošlo revizí v dubnu roku 2014, tak tento motor nahradila 1.0 litrová jednotka z Volkswagenu Up. Ta je dostupná ve dvou verzích výkonu, a to 44 kW nebo 52 kW - při každodenním ježdění však mezi nimi nezaznamenáte rozdíl. Oproti staršímu motoru 1.2 je o něco hospodárnější, u 44 kW verze se spotřeba paliva se podle oficiálních údajů rovná 4,7 l / 100 km při produkci emisí 106 g / km. Pak je tu také 1.4 litrový čtyřválcový motor, jenž disponuje výkonem 63 kW a je jediným z motorem nabídky, který je dostupný s automatem - konkrétně volitelnou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Myslete ale na to, že DSG má svoje mouchy. Systém má občas tendence měnit převodové stupně trochu opožděně a tvrdé sešlápnutí pedálu by mohlo někdy způsobit, že motor začnete túrovat kvůli tomu, že se převodovka snaží najít ten nejvhodnější poměr. Opravdovou perlou nabídky motorů Pola je 1.2 TSI. Nenechte se oklamat jeho drobnou velikostí - je úplně z jiného těsta než zmíněné tříválcové 1.2 litrové motory. Pro začátek je vybaven turbodmychadlem, díky čemuž jezdí téměř stejně tak dobře jako některé starší sportovní hatchbacky a z nuly na 100 km / h se dostává za 9,7 sekundy. Z hlediska jízdních vlastností si u Pola není na co stěžovat. Na hrbolatých silnicích se všechny verze pohybují klidně a plynule a nijak sebou neškubou, není to však tak ostré jako u některých jiných hatchbacků. Ovládání je propracované a udržuje řidiče v klidu. Polo projíždí zatáčkami čistě a bez problému a díky nízkému hluku a dobrému zpracování na dálnici působí jako mnohem větší auto.
60%