Jak Polo dokazuje, malá auta nemusí být divoká, aby sklidila úspěch. Na trhu je již od roku 1975 a za tu dobu si vysloužil reputaci skvěle sestaveného a účelného malého hatchbacku. Na tom rozhodně není nic špatného a zdá se, že více než 10 milionů lidí po celém světe souhlasí, jelikož si ho pořídili. Verze z roku 2009, které je pátou generací tohoto modelu, se tímto trendem řídí také. Není nijak radikální ani revoluční, zato je však velmi atraktivní, dobře navržená a snadno se s ní sžijete. Toto Polo je o něco větší než předešlý model, ale má o něco nižší hmotnost, což příznivě ovlivňuje jeho spotřebu paliva. Po stránce stylu se na rozdíl od předchozí generace mnohem více podobá většímu modelu Golf. To obzvláště platí pro jeho předek - na první pohled byste od sebe tyto dva vozy pravděpodobně nerozeznali. Uvnitř také vypadá podstatně lépe, rozmístění jednotlivých prvků je mnohem atraktivnější a vše působí o dost kvalitněji. Navíc je prostornější, a to zejména co se týče místa na lokty cestujících na předních sedadlech. U standardního Pola můžete vybírat z široké nabídky motorů. Většina lidí volí základní tříválcový 1.2 litrový motor, který je dostupný s výkonem 44 kW nebo 52 kW. V roce 2014 dostalo Polo nový facelift a zmíněný motor nahradila 1.0 litrová jednotka z Volkswagenu Up, která je stejně výkonná jako 44 kW a 52 kW verze, jen je o něco hospodárnější. Mnoho lidí se rozhodne pro Polo proto, že se jedná o dokonalé malé auto. Možná se neřídí tak dobře jako Ford Fiesta nebo není tak praktické jako Honda Jazz, ale i přesto je velice všestranné, skvěle sestavené a díky tomu, že pochází od výrobce Volkswagen, jen tak neztrácí na hodnotě. Vlastně je tak dobré, že bylo v roce 2010 zvoleno evropským Autem roku.
60%