Zábava začíná hned, jak otočíte klíčkem v zapalování. Šikovný 1.2 litrový tříválcový motor začne vesele běžet a vy se ihned začnete bavit. Ovládání je excelentní, stabilita jakbysmet, jízdní kvalita poddajná a motor, navzdory výkonu 47 kW, energický a zábavný. Již po prvním kilometru se zamilujete. Přistihnete se při tom, že jste úplně zapomněli na praktičnost Hondy Jazz. Toto Polo je prostě úžasné. A to je ono. Tajemství je venku. Toto Polo nemá pouze tu nejlepší úroveň v rámci své třídy, ale také se s ním nezábavněji jezdí. Pokud byl Ford nervózní z Hondy Jazz, tak ho z Pola musí přepadat panika. Čtyřválcový 1.4 litrový motor s výkonem 56 kW není tak dychtivý, na druhou stranu je ale mnohem lépe zpracovaný, má delší převody a mnohem více se blíží představě, kterou jste si o Polu nejspíš předem vytvořili. I tak se však ovládá stejně tak dobře jako s motorem 1.2. Naopak 1.4 litrové TDI se stejným výkonem je tak trochu zklamáním. Vydává docela velký hluk, z kterého jde slyšet, že se jedná o diesel, a navzdory skvělému točivému momentu neposkytuje tak zábavnou jízdu jako 1.2 litrový benzín. Překvapením na závěr bylo 1.9 litrové TDI s výkonem 75 kW a sdruženou vstřikovací jednotkou. V Passatu tento motor působí poněkud lenivě, avšak malé a lehké Polo proměnil v opravdu silné auto. Má dlouhé převody, okolo 50 km / h na 1000 rpm a obrovský točivý moment, což umožňuje rychlé řízení téměř bez námahy. Překvapivě ani nijak zvlášť nepokazil ovládání. I tak je mým favoritem malý a energický 1.2 litrový benzín, který dává největší smysl i z hlediska ceny - i když jsou všechna Pola cenově dostupná, diesely se mohou docela prodražit. A k vozidlu ani tak úplně nesedí. Kamarád mi jednou řekl, že zelené třídveřové Polo je to nejlepší malé auto, které si můžete koupit. Nemluvil však o dieselech a navíc, tohle Polo musí být červené.
40%