Divil jsem se, proč si PR tým Volkswagenu nechal své sebevědomí spíše pro sebe. Honda Jazz udělala revoluci v tom, co zákazníci očekávají od malého auta. Peugeot 206 má pod palcem mladé, elegantní zákaznice. Ford se naplno opírá o svou Fiestu. Na cestě je praktický Citroen C3. A pak je tu levnější Škoda Fabia na stejné základně, s označením A04, jako Polo nebo SEAT Ibiza. Pak je tu také velice hospodárný Renault Clio, bývalá špička této třídy Toyota Yaris a ještě i Nissan Micra. Proč tedy podle společnosti Volkswagen měli koupit Polo? Tak trochu nám napověděli, už když nám Polo prezentovali večer před testovací jízdou, kdy jej označili za “tvrdé Polo”. Ne za “pěkné Polo” ani za “roztomilé Polo” a ani za “Polo na úrovni”. Namísto toho poukázali na kvalitu laserového svařování, úzké mezery okolo dveří, elektronicky galvanizovanou karoserii a nemalou hmotnost, která se pohybuje mezi 1 173 a 1 280 kg - skoro stejné jako v případě modelu Mk4 Golf. Jezdí na pětiramenných kolech, tak jako Mercedes, namísto čtyřramenných, kterými je vybavena většina aut této třídy. Zmínili, že toto Polo je asi o 7 centimetrů kratší než Mk2 Golf, jelikož jeho předchůdce byl velikostně srovnáván s verzí Mk1. Také mluvili o hospodárnosti jejich tříválcového motoru 1 198 cc se spotřebou 6 l / 100 km v kombinovaném cyklu. Řekli nám také to, že očekávají, že se ve 14 % případů bude jednat o diesely, přestože u předchozího modelu šlo pouze o 7,5 %. Předpokládali, že 80% z nich bude hrazeno úvěrem a bude obsahovat mnoho položek z jejich podrobného seznamu specifikací, protože CD přehrávač s takovou cenovkou si většina lidí může dovolit pouze v případě, že si najde nějaký slušný přivýdělek. Díky tomu se taková Pola mohou v bazarech nabízet za vyšší cenu, protože se prodávají mnohem snadněji než holé základní modely.
40%