Od roku 2015 dostává Polo GTI nový 1.8-litrový přeplňovaný motor, který je náhradou za starý 1.4-litrový benzínový Twincharger, který byl vybavený DSG převodovkou a používal se od roku 2010. Nový motor je schopný většího výkonu, konkrétně 141 kW, a také má vyšší maximální točivý moment. Nejpodstatnější je však to, že ve standardním vybavení přichází s manuální převodovkou. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá působivých 6,7 sekundy, i tak jsou ale provozní náklady slušné. Podle oficiálních údajů spotřeba tohoto vozidla ve verzi s manuální převodovkou činí 6 l / 100 km a verze s automatickou převodovkou DSG 5.6 l / 100 km. I tak bychom ale doporučili spíše manuál. Díky novému motoru a převodovce se Polo GTI proměnilo z poměrně slabého vozidla v jeden z nejlepších hatchbacků na trhu. Převodovka je plynulá, přesná a manipulace s ní je zábavná, zatímco motor dosahuje vysokého maximálního točivého momentu, díky čemuž akcelerace a předjíždění představuje opravdu jednoduchý úkol. Díky dobře vyváženému a přesnému řízení je jízda zatáčkami s Polem GTI zábava - chybí mu ale preciznost, kterou disponuje například Ford Fiesta ST. Ze předních kol se vám dostane spousty trakce a náklon vozidla v zatáčkách je minimální, díky čemuž můžete rychle měnit směr bez sebemenších problémů. Tomu dopomáhá elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+. Polo GTI díky ní jede přesně tam, kam otočíte volantem. Tento systém jemně přibrzdí jednotlivá kola podle udávaného směru jízdy a funguje naprosto skvěle a zároveň nenápadně. Rozhodně je to méně znatelné než v případě velice agresivního Drexler diferenciálu, který má Opel Corsa VXR. Nicméně ne každý prvek tohoto vozidla si zaslouží pozitivní hodnocení. Odpružení, a to hlavně u aut se sportovním balíčkem vybavení, je někdy až moc tuhé, a to primárně při jízdě na těch nejhorších českých silnicích. Polo GTI u hrubších a nerovnoměrných povrchů působí nervózně a nestabilně, což řidiče obírá o sebevědomí při entusiastické jízdě. Toto je však naštěstí problém jen v případě opravdu špatných silnic. Pokud jej nebudete řídit příliš tvrdě, tak si na Polo GTI velice rychle zvyknete. Ve městě není ovládání o nic těžší než v případě základního Pola, zatímco motor je rozumně tichý a utlumený. Na dálnici je to stejné, Polo GTI ani tam není nijak hlučné nebo nepohodlné.
80%