Volkswagen se svým originálním Golfem GTI víceméně vynalezl sportovní hatchback, takže tato společnost moc dobře ví, jak takové auto postavit. Bohužel poslední generace Pola GTI byla od zahájení prodeje v roce 2010 velice problémová, ale od roku 2015 se věci obrátily k lepšímu. Na vozidle se za tu dobu hodně zapracovalo, díky čemuž se z něj stal jeden z nejlepších hatchbacků na trhu. Největší změnou prošel motor. Volkswagen se zbavil 1.4-litrového Twincharger motoru a vyměnil ho za 1.8-litrový přeplňovaný benzín. Výkon se zvedl ze 132 kW na 141 kW a točivý moment z 250 Nm na 320 Nm. Ve standardní výbavě byla také nahrazena sedmistupňová DSG převodovka manuální převodovkou. O automat si však stále můžete zažádat. Polo musíme srovnat s Fordem Fiesta ST - což je auto, které je levnější a také zábavnější - ale Polo GTI má trošku jiný charakter než akční Fiesta. Je vyspělejší a díky tichému motoru a jednoduchému ovládání se s ním dá snadněji sžít. Jak ve městě, tak mimo něj skoro ani nepoznáte, že se nejedná o klasické Polo. Styl tohoto modelu je velice jemný, nárazníky ani spojler tak nebijí do očí jako v případě Opelu Corsa VXR. Pořád je ale od klasického Pola znatelně odlišný, díky červené mřížce chladiče a ALU kolům GTI. Kdo se v autech vyzná, ten jistě pozná, že se jedná o GTI, ale vaši sousedé na něj budou pravděpodobně pohlížet jako na další malé auto. Může působit relativně utlumeně, ale jeho výkon je opravdu působivý. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 6,7 sekundy a díky spoustě dostupného točivého momentu můžete vždy počítat s dostatečným výkonem. Předjíždění vám nebude dělat problém a na venkovských silnicích si to s tímto autem opravdu užijete, motor při vyšších otáčkách navíc příjemně “vrčí”. Nicméně nějaké problémy tu jsou, a to hlavně s odpružením. Je možné až příliš tuhé při jízdě na horších silnicích, kvůli čemuž se auto třepe a působí nestabilně. To vám na sebevědomí rozhodně nedodá, pokud chcete šlápnout na pedál a zažít nějakou zábavu, ale na širších silnicích s lepším povrchem je Polo GTI skvělé - díky silnému záběru, dobře vyváženému, mrštnému řízení a pohotovým změnám převodových stupňů. Pokud je vaší nejvyšší prioritou zábava, Ford Fiesta ST je pořád tou nejvhodnější variantou. Nicméně pro ty, kterým záleží na zábavě, ale nemají zájem o jasné barvy a nadrozměrné designové sady, je Polo GTI ideální. Je trošku dražší než jeho konkurence (Ford a Opel), ale také je praktičtější, jelikož se nabízí také v pětidveřové verzi a působí vyspěleji a jako lépe zpracované auto.
80%