Nejnovější model Passat B8 představuje vůz se zvýšenou tuhostí, s vylepšeným řízením a o 84 kg lehčí než je jeho předchůdce. Díky změnám v konstrukci může Passat B8 táhnout o 400 kg těžší přívěs, tedy přívěs o maximální hmotnosti 2200 kg. Nabídka pohonných jednotek je opět široká a nabízí čtyři TDI dieselové motory. Nejslabší motorizace začíná na výkonu 120 koní a je jím motor 1.6 TDI s točivým momentem 250 Nm. Model 1.6 TDI představuje kompaktní, jednoduchý vůz s nízkými emisemi a provozními náklady. Další možností je dieselová pohonná jednotka 2.0 TDI s výkonem 150 koní a točivým momentem 340 Nm, kterého je dosahováno v pouhých 1750 otáčkách. Tento motor najdeme u největšího počtu vozů Passat B8 a jeho oblíbenost tkví především v dostatečné síle, jenž je přítomna ve všech rychlostních stupních a to i v nízkých otáčkách. K dispozici je též 2 l motor naladěn na výkon 190 koní s točivým momentem 400 Nm. Nejsilnějším modelem řady je 2.0 TDI motor s dvojitým turbodmychadlem. Jeho točivý moment vyšplhá až na 500 Nm a generuje výkon 250 koní, který je převáděn pomocí šestistupňové DSG převodovky. Z nulové rychlosti tento model zrychlí na 100 km/h za 6,1 s. Ve specifikaci vypadá dvojité turbo velmi impozantně, bohužel na silnici ho zdaleka nepocítíte tolik, kolik naznačují oficiální čísla. Při zařazení třetího a čtvrtého stupně má sice motor pořádnou sílu a je vhodný jako vůz, který táhne například karavan. Nicméně za běžných silničních podmínek je Passat B8 s touto motorizací poněkud líný. A možná za to nemůže jen motor ale i převodovka DSG. Pohon všech čtyř kol je pevný a spolehlivý a v kombinaci s navýšeným točivým momentem vás dostane i z nepříjemných situací třeba v příkrém terénu. Benefitem je přijatelný apetit motoru. Na sto kilometrů spořádá 4,52 l nafty a rovněž emise CO2 jsou celkem nízké 140 g/km. A máme tu další motorizaci v podobě hybridu. Pohonná jednotka je sestavena z benzínového motoru 1,4 l a elektromotoru. Pod kapotou takového vozu se tísní 218 kW a na plnou 50l nádrž a plně nabitou baterie ujede necelou tisícovku kilometrů. Je to stejná pohonná jednotka, kterou bychom našli i v Golfu GTE a stejně jako hatchback dokáže i Passat B8 překonat pouze na elektrický pohon vzdálenost 48 km. Maximální točivý moment je 330 Nm a hranici 100 km/h rychlosti dosáhne za 8 sekund.
80%