Golf GTE je prvním plug –-in hybridem automobilky Volkswagenu. Hybridní pohon byl sice vyvinut přímo pro toto auto nicméně je téměř na chlup stejný jako systém Audi A3 e-Tron. Jde o kombinaci zážehového motoru TSI se zdvihovým objemem 1,4 litru a výkonem 150 koní a elektromotoru o výkonu 102 koní. Spolupráce obou pohonných jednotek vytváří pod kapotou stádečko 204 koní. Elektromotor je umístěn mezi benzínovým motorem a šestistupňovou převodovkou v přední části auta zatímco baterie se nachází pod zadní částí zavazadlového prostoru. Pokud se automobil vydá na cestu s čistě elektrickým pohonem, může ujet až 31 km rychlostí 80 km/h. Jako standardní hybrid je poháněn elektromotorem při nízkých rychlostech. Benzínový motor přebírá práci, jestliže se rychlost vyšplhá přes 30 km/h. Pomalá jízda jen na elektromotor je úžasně tichá, působivá a přechod mezi čistě elektrickým, hybridním a benzínovým pohonem je bezproblémový. Někdy totiž hybridy trochu déle „přemýšlí“, než se přepne pohon na konvenční palivo z elektrického pohonu, ale automobilce Volkswagen se podařilo tento nemilý zvyk zcela odstranit. Hybridní systém je zkombinován s šikovnou šestistupňovou převodovkou DSG s trojitým spojkovým systémem, která příliš nezaváhá při výběru správného rychlostního stupně. Nabízí pět režimů jízdy: režim E, úspora energie, hybrid, nabíjení baterie a GTE. Mód hybrid přináší nejlepší nastavení pro každodenní používání vozu. Naproti tomu režim GTE optimalizuje benzinový motor i elektromotor pro vysoký výkon až 204 koní. V tomto režimu dokáže Golf GTE točivým momentem 350Nm konkurovat svému bratru Golfu GTI. Výsledek je vidět na sprintu. Golf GTE z gustem vyrazí ze zastavení a k hranici stokilometrové rychlosti se dostane už za 7,6 s, což je překvapivá rychlost. Problémem Golfu GTE není tedy výkon, ale poměr výkon a hmotnost. Golf GTE má pohotovostní hmotnost 1520 kg a jednoduše řečeno je příliš těžký. Velká hmotnost je to, proč se vůz trápí při průjezdu těsnou zatáčkou a působí těžkopádně. Nicméně, navzdory výše popsaným nedostatkům je Golf GTE stále vynikající všestranný vůz. Plug-in systém je vypiplaný a vyniká ve městě i na krátkých cestách. Je také vynikající na dálnici, s klidnou stabilní jízdou i slušným zrychlením.
80%