Jak naznačuje označení GTE, nejde o obyčejný Golf. Vůz Golf GTE je zařazen vedle sportovních modelů GTI a GTD, které jsou zaměřeny především na výkon. Jediným rozdílem je fakt, že v případě Volkswagenu GTE jde o hybridní pohon.přesněji o plug-in hybrid. Na papíře Golf GTE žije svůj sportovní život s výkonem 204 koní a s točivým momentem 350Nm soupeřícím s GTI. Díky tomuto točivému momentu zasprintuje z 0 na 100 km za 7,6 s, což vůbec není špatné, ještě pokud vezmeme v potaz spotřebu pohonných 1,4 l na 100 km a emise CO2 35g/km. Plug-in hybrid GTE má lithium-iontovou baterii umístěnou pod podlahou zavazadlového prostoru. Napájení je možné buď ze speciálního wall boxu, kdy je doba nabíjení dvě a půl hodiny nebo z jakékoliv zásuvky, pak nabíjení trvá 3 hodiny a 45 minut. Baterii lze nabít také během jízdy, ačkoli to má vliv na spotřebu paliva. Golf totiž používá k napájení baterie zážehový motor a současně jeho výkonem pokrývá i provoz vozu. Hybridní systém je vynikající pro každodenní použití a benzinový motor o objemu 1,4 litru pracuje s elektrickým motorem o výkonu102 koní plynule a bez problému. Při nízké rychlosti je pohon čistě elektrický, při vyšší rychlosti se zapojuje i zážehový motor. Parkování i jízda městem jsou tak naprosto bezemisní a manipulace s GTE je stejně snadná jako s jakýmkoliv jiným elektrovozidlem. Po překročení hranice 30 km/h se bez jakékoliv prodlevy zapojí benzínový motor. Některé problémy však Golf GTE přeci jen má. Tento vůz má totiž zhruba stejnou pohotovostní hmotnost jako Audi Q3, což je obrovským handicapem při průjezdu zatáčkou. V porovnání se sportovními vozy poháněnými GTI a GTD poháněnými benzínovými i dieselovými motory je hybridní GTE jednoduše těžkopádný Golf GTE je také drahý, nicméně nelze mu upřít, že svými vlastnostmi, je ideálním modelem pro každodenní použití. Trváte-li na hybridu, pak musíme uznat, že Golf GTE opravdu mezi plug-in hatchbackovými hybridy vyniká jednak svým uživatelsky přívětivým systémem ovládání, jednak působivou ekonomikou a v neposlední řadě i vynikající všestranností
80%