Zákazníci, kteří přemýšlí o zakoupení vozu Volkswagen Golf, jsou rozmazleni množstvím nabízených motorů. Řada Golf Cabriolet není výjimkou. Ačkoliv v porovnání se standardní hatchbackovou verzí je na výběr méně alternativ, nabídka je stále působivě široká a stejně je na tom nabídka převodovek, kde jsou jak manuální převodovky s pěti nebo šesti stupni tak sedmistupňový automat DSG. Přeplňovaný 1.2 l TSI, který mimochodem najdete v mnoha malých i středních vozech automobilky Volkswagen, by mohl být motorem na spodní hranici atraktivity, jenže to by nesměl generovat pěkný výkon 105 koní. Tohle stádečko pod kapotou určitě stačí k tomu, abychom o vozu s 1.2 TSI mohli mluvit jako o energickém, živém a rychlém modelu. Posuďte sami - z 0 rychlosti dosáhne hranice 100 km/h za 11,7 sekund. Nedoporučujeme proto zatratit tuto motorizaci jen proto, že se zdá příliš malá. Golf Cabriolet je sice o 200kg těžší než hatchback, ale 1.2 TSI na něj bohatě stačí. 1.4-litrová TSI je lepším řešením pro delší výlety a je dodávána buď s výkonem 122 koní nebo 160 koní. Pro ty, co nechtějí manuálně řadit, je pro tuto pohonná jednotku připravena i sedmistupňová automatická převodovka DSG. 160-ti koňový vůz se pohybuje klidně a harmonicky a se sedmistupňovým automatem nabízí bezproblémové partnerství. Změna jízdního režimu je možná pomocí řadicí páky nebo pádla za volantem a v režimu "Sport" je řazení rychlostních stupňů ostřejší. Méně výkonný 1.4-litrový TSI sprintuje z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy, zatímco motor s větší výkonem k tomu potřebuje 8,4 sekundy. Verze 160 koní je nejvíce doma ve vozech střední řady a při zařazeném šestém rychlostním stupni jim dává klidnou a stabilní rychlost. Nejsilnějším benzínovým motorem je 2.0-litrový TSI s 210 koňmi, což už se blíží výkonu verze GTI s maximální rychlostí 240 km/h a časem z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Na papíře sice vypadají tahle čísla pěkně, ale ve skutečnosti pro Golf Cabriolet úplně postačí síla 1.4-litrové TSI jednotky a ještě ušetříte nemalé náklady na pohonné hmoty. Dieselové motory TDI jsou k dispozici v 1.6-litrové verzi s výkonem 105 koní a 2.0 –litrové verzi se 140 koňmi pod kapotou. Obě mají technologii "Bluemotion Technology", která napomáhá šetřit palivo. Poprvé v celé historii produkce kabrioletů má Golf Cabriolet jiný ochranný systém proti přetočení na střechu než známé oblouky. Nově jsou to vyskakující podpěry, které vyskočí ve chvíli, kdy auto detekuje, že se otáčí. Ochranný rám se aktivuje tak rychle, že stěží stihnete mrknout okem. Hlavním úkolem staršího systému bylo zabránit ohnutí karosérie vozu, což přináší jen částečný úspěch v ochraně pasažérů. Navíc ti, kteří Golf Cabriolet z předešlé generaci řídili, by vám řekli, že se auto díky systému chvělo i na nejrovnějších komunikacích. Od těch dob, ale Golf Cabriolet ušel dlouhou cestu a od svého předchůdce se neliší pouze jinou formou ochranného systému. Při každodenním ježdění můžete poznat malé změny v jízdních vlastnostech oproti hatchbacku. Jsou dány jinou tuhostí karosérie a kabriolet za ní získává další plusové body.
80%