Golf Cabriolet VI nevlastní ozdobnou skládací střechu jako model Eos a je to dobře. Jeho střecha se totiž skládá výrazně rychleji. Přesně za 9,5 sekund ji budete mít úhledně složenou do písmene Z a uloženou v mezeře mezi hlavní karosérií auta a zavazadlovým prostorem. Pokud porovnáme čas skládání střechy s časem, který potřebují ke svému složení střechy konkurentů, můžeme konstatovat, že střecha Golfu Cabriolet je opravdovou šampiónkou. Tak například Renault Megane Coupe – Cabriolet nebo Peugeot 308 se složí za 10 – 15 sekund. Dokonce i stejně velká a podobná plátěná střecha u kabrioletu BMW řady 1 potřebuje ke složení 22 sekund. Pro řidiče i spolujezdce je v Golfu VI,. Cabriolet dostatek místa. Ovšem pro pasažéry na zadních sedadlech to není stejná písnička. Místa je málo na nohy, na hlavu, a tak je lepší posadit dozadu děti. Jestliže máte střechu zataženou, překvapí vás nízká hlučnost. Vozovka je slyšet jen málo nebo dokonce vůbec. Opět za to může střecha s moderní konstrukcí s prvotřídními střešními nosníky a izolací. A dokonce, i když střechu spustíte a očekáváte pořádné svištění větru okolo uší, není to zdaleka tak velký hluk, abyste třeba nemohli za jízdy po dálnici konverzovat. Velikost zavazadlového prostoru je poměrně velkorysá. Kufr má kapacitu 250 litrů, což je o dost víc, než potřebujete na pár batůžků na víkend. Problémem je trochu otevírání. Kufr má lichoběžníkový tvar a otvírací prostor je malý, takže abyste dosáhli až na předměty v zadní části prostoru, musíte doslova do kufru vlézt. Stylový vzhled zavazadelníku je bohužel vykoupen horší praktičností, nicméně jde to vylepšit a to díky symetricky dělenému sklopitelnému zadnímu opěradlu. Na rozdíl od Audi A3 Cabriolet, neruší vzhled šesté generace Golfu Cabriolet žádné rámy ochranného systému proti přetočení. U Golfu je totiž teto systém schovaný v karosérii, a pokud se auto začne přetáčet na střechu, v milisekundě se objeví. Ochranný systém přetočení vozu je jen jedním z bohaté výbavy bezpečnostních systémů. Řidiči se mohou cítit bezpečně i díky systémům ABS a ESP a také díky množství airbagů uložených všude v kabině. Kromě těchto aktivních systémů disponuje vůz i pasivními ochrannými prvky, které jsou vetknuty do karosérie vozu. Zesílený okenní rám, konstrukční úpravy podvozku, bočních panelů, sloupků i dveří, to vše přináší extrémně vysokou úroveň torzní tuhosti, která je prospěšná z hlediska bezpečnosti a pohodlí.
80%