Golf Cabriolet byl vždy oblíbeným členem portfolia automobilky Volkswagen. Proto je až nepochopitelné, proč musel čekat dlouhých devět let na nový model. Produkce staršího modelu, který byl z generace Golfu III s některými prvky z generace IV, byla ukončena už v roce 2002. Nový model Golf Cabriolet VI se ukázal až v roce 2011. Mezi obdobími byly k dispozici modely Golf Beetle Cabriolet a Golf Eos, ale ani jeden z nich nezasáhl srdce zákazníků, tak jak se to povedlo až Golfu Cabriolet VI. Zpět z výletu do historie na krásnou palubu kabrioletu se čtyřsedadlovou úpravou a s textilní střechou, která se otevře za 9,5 sekund. Proces sklápění je navíc možný i za jízdy do rychlosti 18 km/h a sklopená je úhledně zastrčena do zádní části vozu. Golf Cabriolet je v nabídce s širokou škálou motorů. Benzínové pohonné jednotky TSI jsou ve čtyřech provedení. Motor se zdvihovou kapacitou 1,2 l přináší výkon 105 koní, dva motory se zdvihovou kapacitou 1,4 l přinášejí výkon 122 a 160 koní a nejsilnější benzín s objemem 2 l se může pochlubit výkonem 210 koní. Dieselové alternativy TDI mají objem 1,6 l a 2 l a výkon 105 a 140 koní. Navíc je zdobí přepracovaná technologie BlueMotion slibující nízké provozní náklady, vysokou účinnost a nízké emise. Cabriolet si asi těžko spletete se standardním Golfem, každopádně na první pohled ho mimo jiné odlišují hluboké záhyby ve dveřích kufru a do vínku dostal také zadní LED světlomety. Uvnitř je hatchbacku velmi podobný: Stejný design, stejné rozložení ovládacích prvků. K dispozici jsou tři provedení - S, SE a GT - a všechny mají ve standardu 16palcová litá kola, plně automatickou elektrohydraulicky ovládanou střechu, DAB rádio a Bluetooth. Snížena byla hlučnost díky vylepšené povrchové úpravě textilní střech i díky novému těsnění oken a dveří. Pokud je střecha složena, je ukryta pod hranou předním kusu střechy. (Je to tedy ten kousek střechy, který je, je-li střecha zatažena, přímo napojen na čelní sklo). Není proto potřeba žádného dalšího krytu. To mimo jiné dává střeše schopnost zatáhnout se ve velmi krátkém čase. Výhodou je i fakt, že neklesá nikterak hluboko a nezabírá tím místo v zavazadlovém prostoru, který, i když je střecha dole, nabízí kapacitu 250 litrů.
80%