Jelikož se většina modelů Astra používá jako firemní vozidla, není divu, že je 1.6 CDTi diesel nejoblíbenější variantou motoru. Opel se pyšní jeho tichým chodem, který nekončí ani při vyšších otáčkách. Ve skutečnosti se jedná o jeden z nejlepších 1.6 litrových dieselů na trhu, který je nabitý spoustou točivého momentu v nižších otáčkách. Na výběr je ze tří různých motorů, ale tím nejhospodárnějším je model ecoFLEX s výkonem 81 kW - podle oficiálních údajů jeho spotřeba činí 3.1 l / 100 km a produkce emisí CO2 82 g / km. To si však musíte ověřit na silnici. Reálná spotřeba může být trošku vyšší, ale i v případě rozdílu 25 % se pořád jedná o velice hospodárný motor. My bychom doporučili standardní 100 kW verzi s motorem 1.6 CDTi: má trošku větší říz než ecoFLEX a nevyžaduje tolik práce. S točivým momentem 320 Nm si hravě poradí s předjížděním v pomalém provozu a přesto je velice efektivní, se spotřebou 3.7 l / 100 km. Mimo standardní šestistupňový manuál je tento motor dostupný i se šestistupňovým automatem. Nicméně pokud si přejete nejlepší, 1.6 CDTi 118 kW diesel, budete muset zvolit řadu Elite nebo SRi. V případě, že regulérně nevyrážíte na cesty na dlouhé vzdálenosti, pak je lepší se dieselu vyhnout. Naštěstí jsou i benzínové motory v nabídce Opelu Astra velice obstojné. Standardní 1.4 litrový benzín, který je součástí základní výbavy modelů nejnižší třídy, odpovídá běžným požadavkům, ale není nijak výjimečný, takže bychom navrhovali zvolit excelentní 1.0 Ecotec motor. Možná máte pocit, že je moc malý pro auto, jako je Astra, ale ve skutečností s ní funguje skvěle díky tomu, že je vybavený turmodmychadlem. 77 kilowattů možná nevypadá nijak oslnivě, ale jelikož je Astra relativně lehká, sedí k ní dokonale. Na tříválcový motor je velice plynulý a navzdory tomu, že má pouze pětirychlostní převodovku, je pořád velice hospodárný se spotřebou 4.2 l / 100 km. Pokud si přejete větší výkon, je k dispozici také 1.4 Ecotec ve dvou verzích - jedna se 92 kW a druhá se 110 kW. Jedná se o flexibilní motor s dostatečným záběrem v nízkých otáčkách a rozumnou ekonomikou. Nejvýkonnějším motorem dostupným pro Astru (kromě VXR) je 1.6 Ecotec, který je schopný dosáhnout 147 kW a z 0 na 100 km / h se dostává za 7,3 sekund, a to díky maximálnímu točivému momentu 300 Nm. Řízení této Astry je mnohem pohodlnější než u té předchozí. Odpružení skvěle zvládá jízdu přes horší, hrbolaté povrchy - ty jde v kabině cítit podstatně méně. Co je však docela zklamáním, je řízení. Zatímco Astra v zatáčkách skvěle splývá s vozovkou, řízení působí uměle, takže je obtížné posoudit, co se děje pod vámi. Silnou stránkou Astry je rozhodně to, že je dobrá na dálnici díky působivému tlumení zvuku a dobré podpěře sedadel. Zároveň se s ní snadno parkuje ve městě.
80%