Odpustíme vám, pokud si budete myslet, že je tato Astra pouze oprášenou verzí svého předchůdce, protože jsou si z hlediska designu velice podobné, nicméně v ostatních ohledech se dosti liší. Ve skutečnosti je tato Astra založená na nové platformě. Takže i přes to, že se podobají jako vejce vejci, nastalo mnoho změn. A to hlavně v interiéru. Ten prošel kompletní transformací, jeho uspořádání je mnohem elegantnější a také ubylo tlačítek. Přeplněná přístrojová deska je tedy pryč a rozložení, které ji nahradilo, je mnohem jednodušší a intuitivnější. Kvalita centrálního dotykového systému se razantně zlepšíla a všechny ovládací prvky působí mnohem pevněji. Ve skutečnosti se zlepšila celková kvalita vozu, což bylo opravdu potřeba, vzhledem k nešikovnému provedení jejího předchůdce. Zklamáním je pouze komplikovaná ventilace a ovládací prvky klimatizace. Některým plastovým částem by taky neuškodilo nějaké to vylepšení, ale tohle všechno jsou jen drobnosti, protože se jinak jedná o velice pohodlnou a dobře zpracovanou kabinu. Komfort rozhodně patří mezi vlastností, které Astra naplňuje opravdu dobře. Kvalita jízdy je na skvělé úrovni, což platí i pro izolaci hluku silnice a větru, a to i při vyšších rychlostech, díky čemuž je toto vozidlo vhodné i na delší vzdálenosti. Co už ale není tak povedené, je řízení. Sice se v zatáčkách dobře drží na silnici, nicméně řízení působí uměle a po stránce sebevědomí vám toho moc nedá. Zkrátka se neřídí tak dobře jako ostatní hatchbacky. Astra je vhodná jako firemní vozidlo, v těchto případech jsou totiž provozní náklady prioritou. To je důvodem, proč Opel zapracoval na úspoře paliva. Velkou zásluhu rozhodně měla redukce váhy, která u některých modelů klesla až o 200 kg. Pokud se rozhodnete pro dieselový motor 1.6 CDTi, tak jako většina kupců, můžete počítat se spotřebou 3.1 l / 100 km a produkcí emisí 81 g / km. To platí pro 1.6 CDTi 81 kW ecoFLEX, pokud ale potřebujete více výkonu, to stejné 1.6 CDTi je dostupné i se 100 kW či 118 kW v případě varianty BiTurbo. Pokud nejezdíte na dlouhé vzdálenosti, pak pro vás bude ideální volbou jeden z benzínových motorů. Nejlepší je 1.0 Ecotec. Tento tříválcový motor může na první pohled působit, že je na auto jako Astra příliš malý, ale díky turbodmychadlu má výkon až 77 kW a spotřebu 4.2 l / 100 km. Tato Astra je oproti svému předchůdci razantně vylepšená, hlavně co se týče interiéru a pohodlí. Ačkoliv není nijak průkopnická nebo progresivní, za její atraktivitou stojí mnoho důvodu, mezi které mimo jiné patří i její rozumná cena.
80%