Je tam jen jedna volba motoru v modelu GT86 - tento čtyřtaktní čtyřtaktní 2,0-litrový benzín bez turbodmychadla s výkonem 200 koní. Model GT86 byl koncipován jako stroj zcela zaměřený na řidiče a to se jistě odráží v povaze motoru. Výkon se rozkládá přímo v horní části rozsahu otáček při 7000 otáčkách za minutu, zatímco 205Nm dosahuje maxima při 6600 otáčkách za minutu. Výsledkem je, že motor se opravdu ožije při rychlostech nad 5500 ot / min, ačkoli je to tak volnočasové, že je snadné ho udržet bzučení při vysokých otáčkách a to zní také opravdu dobře. Existuje opravdová upřímnost a zpět k základním pocitům GT86, a to není v pořádku. Cítíte se velmi propojený s jízdou, která je v moderních automobilech vzácná. Motor byl navržen firmou Subaru a je boxerovou jednotkou, která v podstatě znamená, že válec leží spíše vodorovně než vertikálně (tedy termín "plochá čtyřka"). Je to stejné nastavení, které Porsche používá a znamená, že motor má nízké těžiště - dobré pro manipulaci - a charakteristický hluk. Skutečnost, že GT86 váží pouhých 1300kg, znamená, že nevyžaduje nesmírně výkonný motor, a přestože existují zvláštní příležitosti, kdy máte pocit, že další 20PS by skutečně prospívaly, většinou je to víc než dost rychle. Standardní převodovka je krásná šestistupňová příručka s krátkým pozitivním posunem. Znamená to, že získávání maximálního výkonu z motoru je snadné, a dále díky reakci na plyn. Kde GT86 není tak šťastný, je v provozu. Řídit to v rušném městě brzy stane se únavné, ačkoli to je přinejmenším poměrně sedat při nízké rychlosti a není tam žádný velký výbuch výbuchu, aby vám bolesti hlavy. To znamená, že v kabině je pěkný zvuk výfuku, když pracujete s motorem. Je to chytrý systém, který vysílá zvuky z motoru přímo do kabiny. Při mírném zrychlení je měkký sací zvuk, který se změní na sportovní auto pod plnou škrticí klapkou. Samozřejmě, že je venku na otevřených komunikacích, kde je GT86 součástí. Možná to nejde o nejrychlejší kupé, ale co mu chybí v naprosté síle, kterou dělá při manipulaci. Díky nastavení zadního náhonu a elektronickému omezením prokluzu je to skvělé a náročné úhly s úžasnou přilnavostí - a to i v mokrém - a také skvělou trakcí. Systém kontroly stability není příliš rušivý, ale může být převeden, aby se zasáhl později a trochu více se sklouzne, než začne. Dobře, pokud máte trochu větší zábavy, ale stále chcete záchrannou síť. Model GT86 je dodáván s běžnými 17palcovými hliníkovými koly. Zajímavé je, že Toyota rozhodla, že GT86 by neměla spoléhat na vysoce výkonné pneumatiky, takže je vybavena stejnými pneumatikami 215/45 R17 jako Toyota Prius. Nejenže to znamená, že nové pneumatiky nebudou stát na zemi, ale pokud uděláte upgrade na vysoko výkonné pneumatiky, bude rozdíl velmi patrný.
80%