60%
Obsah
Řidičské dojmy
Škoda Roomster je dostupná už několik let, takže se v jejím případě nabídka motorů několikrát rozšířila. V současnosti se skládá ze čtyř 1.2 litrových benzinových motorů a tří naftových motorů - jeden 1.2 litrový a dva 1.6 litrové. Nejhospodárnější z nich je 1.2 TDI Greenline II s výkonem 55 kW, jenž produkuje 109g/km emisí CO2 a oficiálně dosahuje spotřeby 4,2 l/100km.
1.6 litrový diesel už tak ekonomický není, ale zato je na rychlostních silnicích a dálnicích o něco výkonnější, ať už se jedná o 66 kW nebo 77 kW verzi. Spoustě řidičům bude více vyhovovat benzinový motor, ale základnímu 1.2 litrovému motoru s výkonem 51 kW je lepší se vyhnout - produkuje totiž vysoké množství emisí, a to konkrétně 143g/km. Přeplňované 1.2 TSI motory jsou rozhodně lepší volbou, protože jsou hospodárnější, šetrnější k životnímu prostředí a disponují větším výkonem.
Obě 1.2 litrové TSI verze - 63 kW a 77 kW - jsou velice působivé. Převodovka má slušný výkon a jelikož je maximální točivý moment dostupný již při nízkých otáčkách, není nutné motor při akceleraci příliš zatěžovat. Verze 77 kW TSI je jediným nabízeným motorem, který disponuje automatickou převodovkou, jde ale o DSG, takže je lepší se mu vyhnout.
Ovládací prvky jsou vyvážené a působí pevně, což řidiči dodává pocit kontroly. Řízení je dostatečně přesné a řazení elegantní a spolehlivé. Roomster ale i tak v některých ohledech vykazuje známky stáří. Dieselové motory docela vrčí, i když celkem příjemně, a při přejíždění po nerovných silnicích jsou slyšet i zvuky odpružení.
S Roomsterem se jezdí pohodlně. Odpružení bylo navrženo tak, aby jízda neztrácela na kvalitě při ježdění po výmolech, nepřesných silničních plochách a retardérech, a to i s většími hliníkovými disky. Při rychlém zatáčení se auto výrazně naklání k vnějšímu okraji silnice, ale jeho pohyb zůstává předvídatelný a bezpečný i v takových situacích.
Interiér
Zepředu vypadá Roomster skoro stejně jako Fabia. Pozice řidiče je vzpřímená a pohodlná a ovládací prvky jsou rozumně rozmístěny, a tak je snadné na ně dosáhnout. Už se na něm trošku projevilo stáří, je ale těžké najít jediný nedostatek - všechno je pevně zpracováno a umožňuje jednoduchou manipulaci. Podíváme-li se na zadní řadu sedadel a kufr - s nákladní kapacitou 450 litrů a posuvnými, sklopnými sedadly, musíme říct, že Roomster svou praktičností opravdu vyniká.
Prostřední sedadlo je…
Pokračovat ve čtení interiéru
Recenze automobilu
Škoda Roomster může vykazovat známky stáří, ale její praktičnost se nedá zapřít. Má velký kufr, posunovací zadní sedadla a spoustu prostoru pro hlavu ve vzdušné, prostorné kabině. Nepatří mezi ta nejsofistikovanější rodinná auta, ale na každodenní jízdu je naprosto ideální. Disponuje větším komfortem a kvalitou než Citroen Berlingo Multispace nebo podobná auta, která svou velikostí připomínají dodávku.
Nabídka motorů se za dobu produkce Roomsterů několikrát změnila, ale momentálně se skládá…
Pokračovat ve čtení recenze
Závěrečné hodnocení
- Velký kufr a spousta úložného prostoru. Dobré a jednoduché ovládání, skvělá viditelnost. Pevná konstrukce, spolehlivost.
- Postrádá posuvné zadní dveře. Prostřední sedadlo vzadu je příliš úzké. Od roku 2009 se Roomster prodává bez náhradního kola. Častým problémem bývají elektrické poruchy.
60%
Škoda Roomster na prodej
- Vyrobeno
- 2011
- Tachometr
- 198 804 km
- Cena
- 133 000 Kč
- Vyrobeno
- 2010
- Tachometr
- 251 999 km
- Cena
- 98 000 Kč
- Vyrobeno
- 2006
- Tachometr
- 217 770 km
- Cena
- 118 900 Kč
- Vyrobeno
- 2006
- Tachometr
- 211 000 km
- Cena
- 69 900 Kč
- Vyrobeno
- 2009
- Tachometr
- 19 643 km
- Cena
- 199 000 Kč
- Vyrobeno
- 2011
- Tachometr
- 52 747 km
- Cena
- 138 500 Kč
- Vyrobeno
- 2010
- Tachometr
- 237 300 km
- Cena
- 114 000 Kč
- Vyrobeno
- 2010
- Tachometr
- 215 000 km
- Cena
- 89 000 Kč
- Vyrobeno
- 2007
- Tachometr
- 225 520 km
- Cena
- 59 000 Kč
- Vyrobeno
- 2007
- Tachometr
- 199 185 km
- Cena
- 89 000 Kč