Škoda Fabia RS přichází pouze s jednou verzí motoru a už se nejedná o TDI. Namísto toho RS využívá motoru 1.4 TSI, který najdeme u nejrůznějších modelů značek Škoda, Volkswagen, SEAT nebo třeba Audi. Může sice působit poněkud drobně, ale s výkonem 132 kW dokáže vynaložit mnohem víc síly, než je potřeba, a to hlavně díky mechanicky poháněnému kompresoru s turbodmychadlem. Oba díly pracují společně, aby bez problému zajistily dostatek energie pro jakýkoli rychlostní stupeň. Při přidání plynu je auto neuvěřitelně citlivé, čemuž také pomáhá točivý moment 250 Nm při pouhých 2 000 otáčkách. To je víc než u většiny alternativ s většími motory, například u Renaulta Clio Renaultsport. Fabia navíc dokáže přejít z nuly na 100 km/h za 7,3 sekundy. Další výhodou TSI motoru je nízká spotřeba paliva, a to průměrně 6,2 litrů na 100 km, což je opravdu pozoruhodné číslo, když vezmeme v potaz jeho výkon. Tomu dále přihrává i sedmistupňová dvouspojková DSG převodovka, která může být ovládána zcela automaticky nebo manuálně pomocí příslušných pádel umístěných na volantu. Jelikož Fabia využívá dvou spojek, rychlostní stupně se mění opravdu rychle a beze ztrát na výkonu. Řazení je také velice plynulé, takže se nemusíte potýkat s žádným nepříjemným sekáním. Ačkoliv je převodovka velice inteligentní, okrádá řidiče o pocit zapojení, což je u výkonnostního hatchbacku docela důležité. Jízda zkrátka není tak záživná jako u běžné manuální převodovky. To ale k uvolněné a vyspělé povaze Fabie RS celkem sedí, v porovnání s výkonnými alternativami jako například Opel Corsa OPC. Na silnici Fabia RS zatáčí velmi úhledně, a to zejména díky skvěle vyváženému zatížení a stabilní konstrukci vozu. Součástí vozu je také elektronický systém zvaný XDS, jehož účelem je usnadnění zatáčení. S pomocí ABS napodobuje samosvorný diferenciál - jinými slovy v zatáčce zpomalí vnitřní kolo, a tak umožňuje ostřejší a manévrovatelnější zatáčení. Jednoznačně se jedná o působivý systém a i vy si v prudkých zatáčkách jistě všimnete, že s volantem nepotřebujete točit příliš silně. Fabia RS je velmi mrštná, ale zároveň vyvážená, což vám přinese spoustu důvěry v její schopnosti. Kvalita jízdy je obdivuhodná - přiměřeně stabilní, jak byste mohli čekat, ale zároveň není nepohodlná nebo příliš svazující. Všechny vozy ve standardní výbavě přicházejí s elektronickým stabilizačním programem ESP, což zajišťuje poměrně vysokou citlivost brzd.
40%