Dlouho očekávaná Škoda Fabia RS byla uvedena na trh v roce 2010, tedy 3 roky poté, co na něj vstoupila standardní Škoda Fabia. Od starší verze se liší především tím, že nevyužívá dieselový motor, ve kterém spočívala jedinečnost jejího předchůdce. Namísto toho je poháněna 1.4 litrovým benzinovým motorem, který se může zdát jako drobek, ale díky mechanicky poháněnému kompresoru s turbodmychadlem nabízí úctyhodný výkon 132 kW. Jde o stejný motor jako v případě modelu SEAT Ibiza Cupra a právě ten Fabii umožňuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,3 sekundy. Navíc si dokáže udržet dobré tempo z nižších rychlostí, a tak není třeba příliš šlapat na plyn. Namísto klasické manuální převodovky přichází se sedmistupňovou dvouspojkovou DSG převodovkou a pádly pro přímé řazení umístěnými pod volantem. Exteriér Škody Fabia, která je dostupná jako pětidveřový hatchback a také ve verzi kombi, je možná až příliš jednoduchý, avšak sportovní. Máte k dispozici spoustu možností personalizace, jako například několik barevných variant střechy, bočních zrcátek a hliníkových kol. Jen ten strohý interiér je docela zklamáním, jelikož postrádá jakékoli sportovní prvky, které by člověk od hot hatche očekával. I tak se ale jedná o velmi civilizovaný vůz, který cestujícím poskytuje tichou a klidnou jízdu po dálnici a vlastně všude, kromě těch nejhrubších povrchů. Ostatní sportovní hatchbacky mohou být více zaměřené na řidiče, to ale nemění nic na tom, že RS hbitě zvládá zatáčky, čemuž nahrává i citlivé řízení a dobrá ovladatelnost. Největším prodejním magnetem je v případě Fabie RS zejména její bohatá základní výbava společně s průměrnou spotřebou 6,2 litru na 100 km.
40%