40%
Obsah
Řidičské dojmy
Škoda Fabia RS přichází pouze s jednou verzí motoru a už se nejedná o TDI. Namísto toho RS využívá motoru 1.4 TSI, který najdeme u nejrůznějších modelů značek Škoda, Volkswagen, SEAT nebo třeba Audi. Může sice působit poněkud drobně, ale s výkonem 132 kW dokáže vynaložit mnohem víc síly, než je potřeba, a to hlavně díky mechanicky poháněnému kompresoru s turbodmychadlem.
Oba díly pracují společně, aby bez problému zajistily dostatek energie pro jakýkoli rychlostní stupeň. Při přidání plynu…
Pokračovat ve čtení řidičských dojmů
Interiér
Vzhledem k tomu, že se má jednat o sportovní hatchback, je interiér Fabie RS je poněkud fádní. Zevnějšek je z hlediska vzhledu celkem nezajímavý, což platí i pro jeho kabinu, ve které téměř nic nenaznačuje, že se jedná o výkonnostní verzi Fabie. Černé plasty toto auto lehce odlišují od ostatních, ale i tak je v zásadě stejné jako všechny ostatní Fabie této řady.
Na trojramenném volantu sice najdete znak RS a na řadící páce chromovou ozdobu, i tak tu ale rozhodně chybí prvky, které by pro…
Pokračovat ve čtení interiéru
Recenze automobilu
Dlouho očekávaná Škoda Fabia RS byla uvedena na trh v roce 2010, tedy 3 roky poté, co na něj vstoupila standardní Škoda Fabia. Od starší verze se liší především tím, že nevyužívá dieselový motor, ve kterém spočívala jedinečnost jejího předchůdce. Namísto toho je poháněna 1.4 litrovým benzinovým motorem, který se může zdát jako drobek, ale díky mechanicky poháněnému kompresoru s turbodmychadlem nabízí úctyhodný výkon 132 kW.
Jde o stejný motor jako v případě modelu SEAT Ibiza Cupra a právě…
Pokračovat ve čtení recenze
Závěrečné hodnocení
- Skvělý výkon 1.4 TSI motoru. Precizní zatáčení. Stabilní a poklidná jízda. Vyvážené řízení. Pozoruhodně ekonomický provoz.
- Není dostupná s manuální převodovkou. Všední interiér. Vyřazeno z prodeje koncem roku 2013 kvůli několika problémům se spotřebou oleje. Mnoho motorů bylo třeba vyměnit. Úžasná technologie, která nevyšla.
40%