Škoda Citigo se nabízí s litrovým tříválcovým benzinovým motorem, u kterého můžete vybírat mezi výkonem 44 kW nebo 55 kW. Pokud většinu svého času trávíte ve městě, není důvod volit výkonnější variantu - není mezi nimi skoro žádný rozdíl, dokud nevjedete na dálnici a nepřidáte na rychlosti, a to díky stejnému točivému momentu 95 Nm. Standardní pětirychlostní manuální převodovka je přesná a jednoduchá, na rozdíl od robotizované převodovky ASG, kterou doporučujeme pouze těm, kdo mají pocit, že se bez automatu neobejdou. Jedinou výhodou převodovky ASG je pravděpodobně to, že je levnější než klasický automat, ale jelikož má do plynulého řazení daleko, je potřeba si na ni zvyknout. Škoda Citigo má design typického malého hatchbacku s koly zarovnanými těsně do rohů a velmi malými převisy. Díky tomu snadno odhadnete její velikost, což značně usnadňuje parkování, stejně tak jako kličkování mezi ostatními auty v rušných ulicích. Při startu sice není příliš výkonná, ale i tak dokáže za poměrně krátkou dobu dosáhnout rychlosti 50 km/h. Díky vyváženým a přesným ovládacím prvkům je jízda velkou zábavou. Auto vyniká působivou obratností při zatáčení a požitek z jízdy je zmocněn motorem, který je ve většině rychlostí tichý, ale při vyšších otáčkách se příjemně ozývá. Citigo není drahé auto, a to je na některém vybavení bohužel znát. Odpružení běžně zajišťuje vyvážený poměr kvality jízdy a ovládání, ale na drsnějších plochách může působit trošku nedomyšleně. Řízení je v takových případech o něco horší, čemuž moc nepřidá ani hluk z odpružení, který je v kabině docela slyšet. Celkové zpracování by taky mohlo být lepší - když auto stojí v klidu, jdou v něm slyšet nepříjemné zvuky převodovky a při vysokých rychlostech na dálnicích také hučení větru, motoru a silnice - ačkoliv ne razantněji, než v případě konkurenčních vozů, jako je třeba Peugeot 107, Citroen C1 a Toyota Aygo. Díky malinkému motoru jsou provozní náklady nízké. Spotřeba paliva se pohybuje mezi 4,1 a 4,7 litry na 100 km, v závislosti na konkrétní verzi a výkonu, což se promítá i do emisí, jejichž hodnota se v případě Škody Citigo pohybuje okolo 100 g/km.
80%