Vytváření vysoce výkonného hatchbacku je více než jen montáž silného motoru, ale přirozeně je to klíčová složka. Leon Cupra R používá stejný 2,0-litrový turbodmychadlový motor jako Leon Cupra se zdvihovým výkonem 265 koní. Toto je nárůst o 25 koní, ale to, co činí zřetelnějším rozdílem, je nárůst kroutícího momentu o 50Nm na 350Nm - to je více než Porsche Cayman. To znamená, že Leon Cupra R je obrovský, když zrychluje rychlost, ale nemusí se otáčet do červené čáry, aby se z něj dostal silný tempo. Ve skutečnosti je v nejlepším prostředním prostředím, kde se cítí neuvěřitelně citlivý a nesmírně příjemný. Využívání veškerého výkonu je snadné díky úžasně přesné a pozitivní šestistupňové manuální převodovce, která má kratší posun než standardní Cupra, což přispívá k dokonalejšímu změně nastavení. Výsledkem je, že 0-62 mil / h se objeví za pouhých 6,2 vteřin a přestože je to jen o málo rychlejší než standardní Leon Cupra (který to zvládne za 6,4 sekundy), rozhodně se cítí rychleji v pohybu. Revidovaný motor v motoru Cupra R má také velmi odlišnou povahu a turbodmychadlo, které má za následek poněkud neobvyklý sací zvuk zezadu při zrychlení. Není to příliš intruzivní a ve skutečnosti zní dobře, když je kombinován s hlubokým hřebem z dvojitých výfuků, které jsou exkluzivní pro Cupra R. Ale Leon Cupra R je víc než pouhá síla. Je to také velmi civilizovaný výkonový poklop a ten, který je velmi impozantní. Navzdory tomu, že je pohon předních kol, dokáže vyčistit veškerou energii, aniž by se musel držet rukojeti - a to i při zastavení. Přední strana se vždy cítí zasazená na silnici a volant se nedotýká ze strany na stranu, jak to může být v horkých poklopích, jako je Mazda3 MPS. Tím získáte spoustu důvěry v zákoutí, díky dokonale vyváženému řízení, které nabízí slušný pocit. Miniaturní karoserie je minimální, jak jste očekávali, a přitom se díky impozantně odpouštějícímu systému zavěšení nezhoršuje ani na drsných cestách. Je pravda, že je to naprosto pevné - to je přece jen výkonný poklop - ale nikdy to není nepříjemné ani skákací. Je to neuvěřitelně obratné a nabízí neuvěřitelně dobře rychlé změny směru, které jsou uklidňující stabilní. Díky tomu skvělému úchopu na přední straně je urychlení z pomalých rohů bez námahy a na dlouhé zkroucené cestě, Cupra R skutečně protéká z ohybu a ohýbá obrovsky odměňujícím způsobem. To pomáhá XDS - elektronický systém, který používá ABS k napodobování tradičního diferenciálu s omezeným skluzem. Přesto v každodenním řízení, ať už je to ve městě nebo na dálnici, Cupra R je stejně poslušný a pohodlný jako standardní Leon, což je skvělý všestranný výkonový poklop. A s pouhými 500, které jsou postaveny každý rok, máte jistotu také trochu exkluzivity. Jedná se o auto, které vám zaručuje, že se budete vždycky zajíždět za volantem.
80%