Sedícím na vrcholu řady Leon je SEAT Leon Cupra R - vůz, který dokáže ve stínu umístit i standardní Cupra a sportovní FR. Jedná se o řez nad "horkým poklopem" a nabízí úžasný výkon díky 2,0litrovému motoru s turbodmychadlem s výkonem 265 koní, což dává tomuto vozidlu rychlost 6,2 sekundy. Je to skutečně prudké rychlé, jak to vypadá, s neuvěřitelným zrychlením v rozsahu otáček. Ale co je nejvíce působivé, je způsob, jakým Leon Cupra R dokáže dát celou sílu na silnici, aniž by se k tomu přidával, nebo se na přední straně cítil záchvěv. Na rozdíl od vozu Volkswagen Golf R - který využívá stejný motor s o něco více energie - Leon nemá pohon všech kol, namísto toho je standardní nastavení pohonu předních kol. Ale zřídkakdy jste to věděli. Cítí se neuvěřitelně bezpečné, dokonce i za tvrdé akcelerace, takže jízda rychle, ale hladce je skutečně příjemný zážitek. Ale Leon Cupra R je víc než jen jasné tempo. Je to ostrý a agilní v nárožích, plus má impozantně odpouštějící jízdu pro výkonnostní poklop. Je také snadné řídit při nízkých rychlostech s důkladnou spotřebou paliva o výkonu 34,9 m, takže je skvělý všestranný, který je stejně rychlý, jak je rychlý. A přestože je to nejdražší model v sortimentu Leon, srovnáváte ho s dalšími horkými poklopy s touto mocností a Cupra R vypadá dobře. SEAT Leon Cupra 2010 Silniční test a video
80%