Mercedes Benz se zvyklý na reklamní slogan, který říkal, že je "konstruován jako žádný jiný vůz na světě". Bohužel to nebylo vždycky a některé vozy nedodržely slib. Nicméně s touto třídou E se Mercedes-Benz vrátil ke svým základním hodnotám zcela novými vozy, které údajně stanovují standard pro kvalitu. Velké srovnání je samozřejmě s BMW řady 5, ale dvě jsou velmi odlišné vozy. Zatímco se BMW soustředí na řízení a zapojení řidičů, Mercedes E-Class vyniká, pokud jde o komfort a zdokonalení na dlouhé vzdálenosti. Tato jízda je úžasně odpuštěná a dělá třídu E skvělým dálničním křižníkem, díky působivé zvukové izolaci. K dispozici je také široká škála naftových a benzínových motorů, které nabízejí vše od úžasného výkonu až po úplnou ekonomiku. Většina lidí si vybere jeden z CDI dieselů, přičemž E200 CDI a E220 CDI jsou nejslabší, zatímco E320 CDI je skvěle silný motor V6. Tam, kde není tato třída E tak působivá, jsou v zákoutích, kdy umělé řízení a nedostatek řízení těla v zákrutách (ve srovnání s alternativami, jako je BMW) znamenají, že to není tak důležité, aby se řídili. Včasné modely také trpěly elektrickými problémy, ale když byla revidována třída E v roce 2006, mnohé z těchto otázek byly vyřešeny, což z nich činí lepší vůz po celém obvodu. Mercedes Benz E-Class W211 sedan 2002 Test na silnici Mercedes Benz E-Class Estate W211 2003 Test na silnici Mercedes Benz E-Class W211 2006 Facelift Road Test
80%