Kabriolet třídy E má spíše elegantní a elegantní vzhled, než sportovní hloubku, což se odráží v zážitku z jízdy. Je to velmi pohodlné a lehké auto, které jezdí, ale není zvlášť zapletené. Řízení má přiměřenou váhu, ale postrádá pocit, a proto se necítíte zvlášť povzbuzuje, abyste se s nadšením vyrovnali s náročnějšími silnicemi. Místo toho se cítí mnohem šťastnější a uvolněnější tempo, kde si můžete vychutnat střechu. Jízda je na pevném povrchu, ale je to opravdu viditelná na obzvláště špatných silnicích. Samozřejmě je to na tom, že třída E má tuhou karoserii, která kompenzuje design bez střechy. Ve skutečnosti je o 30 procent tužší než model CLK a nabízí neuvěřitelně robustní sloupky čelního skla, aby se zabránilo vibracím a ohybu, když je poháněn střechou dolů. Určitě to funguje, protože kabriolet třídy E se cítí jako rafinovaný se střechou dolů, jako když je nahoru. Při přejíždění výklenků nebo v rozích není žádné třepání ani vibrace, je to stejně přesné, s dobře kontrolovaným tělem. Je to také působivé na dálnici, kde je stejně klidná a hladká jako salon třídy E. Zateplená střecha znamená, že vnější hluk je dobře vyříznut a není tam žádné šumění větru, které obvykle spojíte s kapucí. Zadní čelní sklo je správná skleněná záležitost (spíše než plastová) a je to tak dobře, že zadní viditelnost není problém v pohybu. Jednou z problémů je systém AirCap, který obsahuje deflektor mezi zadními opěrkami hlavy. Snižuje se, ale je stále překážkou při pohledu do zpětného zrcátka. Pokud jde o motory, v kabrioletu třídy E je široký sortiment. Názvy jsou trochu matoucí, protože odznaky neodrážejí vždy velikost motoru. Takže vstupní motor je turbodmychadlo o objemu 1,8 litru, které je k dispozici se dvěma různými výkony - 184 koní v modelu E200 CGI a 204 koní v modelu E250 CGI. Vedle výkonových výstupů je mezi dvěma motory klíčový rozdíl, že E200 CGI má standardní šestistupňovou manuální převodovku, zatímco model E250 CGI má standardní pětirychlostní auto. Oba otáčející se slušné výkony s E200 CGI dosahují rychlosti 62 milisekund za 8,8 sekundy a auto-pouze E250 CGI pokrývající stejnou vzdálenost za 7,8 sekundy. Manuální převodovka, která je na většině modelů dodávána jako standard, má poměrně pružnou změnu a vysoký centrální stoh se dostane do cesty vašeho lokte, takže rychlé řazení není příliš snadné. Je to mnohem šťastnější převodovka, když není spěchá, ale jízda s pomalou rychlostí může být také bolest, kterou nepomáhá pružná spojka. Pětistupňový automatický systém, který je standardní pro model E250 CGI, není ani skvělý, zvláště když si uvědomíte, že špičkové modely dostanou pokročilejší sedmistupňový auto. Často se musí provokovat, aby se zkopíroval, aby získal jakékoliv slušné tempo a to znamená, že motor tráví spoustu času ve vysokých otáčkách, kde je hlučný. Pro high-end vůz se zdá, že tato kombinace je docela nevýrazná, pokud nebudete rádi, že se jen hlídáte. Benzín V6 přichází ve tvaru hladkého a rafinovaného 3,5-litrového E350 CGI s 292 koní, ale špičkovou verzi je nádherný 5,5-litrový E500 V8, který se může pochlubit 387 koní a vaků s tažným výkonem dolů. Oba motory jsou rafinované a mají uspokojivý "hřib" - E500 V8 zvláště tak. Ani se neobjevuje, když se E350 CGI dostane za 6,8 sekundy z 0-62mph a E500 za pouhých 5,3 sekundy. Oba motory jsou přizpůsobeny vynikající sedmistupňové automatické převodovce Mercedes-Benz, která nabízí neuvěřitelně rychlé, ale hladké změny. Na rozdíl od předchozího kabrioletu CLK Cabriolet je model E-Class Cabriolet k dispozici s dieselovým motorem - a je tu také široká nabídka. Sestavení začíná s E220 CDI a E250 CDI, z nichž oba používají stejný vznětový motor o objemu 2,2 litru. Pokud jde o výkonnost, jsou to zápasy pro benzinové pohony E200 CGI a E250 CGI, avšak s E220 CDI je možné dosáhnout až 52,3 m / s. A to je skvělý remíza. Emise jsou také nízké při 143g / km CO2 a 148g / km. Oba mají spoustu točivého momentu, obzvláště E250 CDI, který dodává 500 Nm za pouhých 1600 ot./min spolu s maximálním výkonem 204 koní. V důsledku toho velmi silně vytahuje rychlostní stupeň a umožňuje bezproblémové předjíždění a jízdu na dálnici, ačkoli je to opět poněkud omezené manuální převodovkou, která vám opravdu neumožňuje co nejvíce využít této síly, místo toho máte tendenci soustředit se na výrobu záměrné a jemné řazení. Další kritikou obou čtyřválcových vznětových modelů je zvuk. Zatímco ze střechy jsou poměrně tiché, zvenčí jsou hodně hlučné a není to ani pěkná poznámka. Není to docela zemědělské, ale se střechou dolů, to je vše, co můžete slyšet v pohybu. Větší E350 CDI je mnohem vhodnější pro konvertibilní obraz. Je to 3,0 litrový V6 motor o výkonu 231 koní, což je opravdový klenot. Silný a svalnatý to zní přesně jako motor V6 a v každodenní jízdě je naprosté zrychlení z nízkých otáček úžasné. 0-62 mil / h se objeví za 6,9 sekundy, ale to, co zapůsobí víc, je schopnost motorů bez námahy stavět rychlost od 40 km / h. Stejně jako modely E350 CGI a E500 se jedná o sedmistupňovou převodovku, která se někdy zdá být nadbytečná, vzhledem k tomu, že má k dispozici točivý moment - celkově 540Nm, ale skutečně funguje velmi dobře a je zřídkakdy zachyceno, pokud ho požádáte o rychlé zrychlení . Co je ještě působivější, je spotřeba paliva 40,4 m.
80%