U Focusu ST máte na výběr ze dvou motorů - dvoulitrového benzínového motoru EcoBoost s výkonem 184 kW a dvoulitrového turbodieselu s výkonem 136 kW. Oproti předchozímu 2.5 litrovému motoru, který je víceméně okopírován od firmy Volvo, který sice zajišťoval velkou rychlost, avšak za cenu vysoké spotřeby, je dvoulitrový EcoBoost značným zlepšením. Při porovnání je EcoBoost mnohem hospodárnější, a to minimálně o 28 l/100km, což vůbec není špatné, když zohledníme, že nabízí větší výkon než běžnější pětiválcový motor. Focus ST je na silnici rychlý a temperamentní. Z 0 na 100 km/h dosáhne ze 6,5 sekundy a snadno vyšplhá až na 240 km/h. EcoBoost je navíc mnohem tišší než starý 2.5 litrový motor a postrádá chraplavý zvuk otáček, kterým byl starší model tolik charakteristický. U čtyřválcového motoru můžete počítat s velmi plynulým a sofistikovaným provozem, hladkým chodem turbodmychadla a maximálním točivým momentem 360 Nm. Výkon pocítíte hlavně ve středních otáčkách, ale v těch nižších také. Bez sebemenších problémů zvládne klidnou projížďku městem i v případě vyšších rychlostních stupňů. 2.0 TDCI sice zaostává svým výkonem, zato má ale napřed po stránce točivého momentu, který se v tomto případě rovná 400 Nm. Je také výhodnější z hlediska spotřeby, jež je oficiálně stanovena na 4.2 l/100 km při produkci emisí CO2 110g/km. 136 kW diesel je ale také podstatně pomalejší než 184 kW EcoBoost, zrychlení z nuly na 100 km/h mu totiž trvá 8,1 sekundy. Výkon je taktéž docela omezený, točivý moment zvládá okolo 4 000 otáček za minutu a jeho šestistupňová převodovka tak vyžaduje skutečně dbalé řazení. Skvělé ovládání Fordu Focus ST naštěstí zůstává, což řidiči poskytuje propojení s tím, co se děje mezi koly a vozovkou. Focus ST, na rozdíl od některých konkurentů, kterými jsou například Opel Astra VXR nebo Renault Megane Renaultsport, nevyužívá samosvorného diferenciálu. Ten totiž kompenzuje elektronickým zařízením, které reaguje na nerovnosti při jízdě a podle toho uzpůsobuje chování posilovače řízení, v tomto případě ale za volant lehce tahá. Pohon na přední kola při výkonu 184 kW pochopitelně způsobí nějaké problémy s ovládáním, elektronický systém však povětšinou pracuje dobře, do zatáček se zapojuje s přiměřenou intenzitou a pak se opět stáhne do ústraní. Jízda vylepšenou sportovní verzí sice může tak trochu ztuhle, ale zároveň není příliš drsná, takže se vám podaří přejet i přes větší díry na silnici poměrně komfortně. Při testování jsme Focus vzali hned na několik dlouhých cest a velmi nás ohromily jeho způsoby a zdokonalení. Musíme ale uznat, že na mokrém nebo kluzkém povrchu můžete mít pocit, že se vám řízení vymyká z ruky, takže pokud chcete zažít pořádnou jízdu a zároveň zůstat v bezpečí, budete muset jednat velmi pohotově. Focus ST si se zimní vozovkou zkrátka příliš nerozumí. U benzínové i dieselové verze jsme při vysoké akceleraci měli problém ukočírovat volant. Tento vůz má očividně potíže s točivým momentem a jeho nedostatky se projeví dvojnásob, když se vám do cesty připlete louže nebo mokrý odtokový kryt. V takových situacích totiž stačí jen málo k tomu, aby se přední kola vydala úplně jiným směrem, než jste původně zamýšleli. Pro některé řidiče budou vyšší hodnoty točivého momentu možná trochu víc, než dokážou zvládnout - obzvlášť v deštivém počasí. Podle nás by však sportovní hatchbacky měly řidiči poskytnout živou a zábavnou zkušenost, což Focus ST rozhodně splnil.
80%