Autonoto

Registrace Přihlášení Vložit inzerát

  • Úvod
  • Ojeté vozy
  • Operativní leasing
  • Magazín
  • Recenze automobilů
  • Oblíbené
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Vložit inzerát zdarma
Ford

Recenze a test Ford Focus ST 2012 - 2015

Recenze automobilů Recenze Ford Recenze Ford Focus ST 2012 - 2015

80% Ford Focus ST 2012 - 2015

Obsah

  • Řidičské dojmy
  • Interiér
  • Recenze a hodnocení
  • Fotogalerie (7)

Řidičské dojmy

U Focusu ST máte na výběr ze dvou motorů - dvoulitrového benzínového motoru EcoBoost s výkonem 184 kW a dvoulitrového turbodieselu s výkonem 136 kW. Oproti předchozímu 2.5 litrovému motoru, který je víceméně okopírován od firmy Volvo, který sice zajišťoval velkou rychlost, avšak za cenu vysoké spotřeby, je dvoulitrový EcoBoost značným zlepšením. Při porovnání je EcoBoost mnohem hospodárnější, a to minimálně o 28 l/100km, což vůbec není špatné, když zohledníme, že nabízí větší výkon než běžnější pětiválcový motor. Focus ST je na silnici rychlý a temperamentní. Z 0 na 100 km/h dosáhne ze 6,5 sekundy a snadno vyšplhá až na 240 km/h. EcoBoost je navíc mnohem tišší než starý 2.5 litrový motor a postrádá chraplavý zvuk otáček, kterým byl starší model tolik charakteristický. U čtyřválcového motoru můžete počítat s velmi plynulým a sofistikovaným provozem, hladkým chodem turbodmychadla a maximálním točivým momentem 360 Nm. Výkon pocítíte hlavně ve středních otáčkách, ale v těch nižších také. Bez sebemenších problémů zvládne klidnou projížďku městem i v případě vyšších rychlostních stupňů. 2.0 TDCI sice zaostává svým výkonem, zato má ale napřed po stránce točivého momentu, který se v tomto případě rovná 400 Nm. Je také výhodnější z hlediska spotřeby, jež je oficiálně stanovena na 4.2 l/100 km při produkci emisí CO2 110g/km. 136 kW diesel je ale také podstatně pomalejší než 184 kW EcoBoost, zrychlení z nuly na 100 km/h mu totiž trvá 8,1 sekundy. Výkon je taktéž docela omezený, točivý moment zvládá okolo 4 000 otáček za minutu a jeho šestistupňová převodovka tak vyžaduje skutečně dbalé řazení. Skvělé ovládání Fordu Focus ST naštěstí zůstává, což řidiči poskytuje propojení s tím, co se děje mezi koly a vozovkou. Focus ST, na rozdíl od některých konkurentů, kterými jsou například Opel Astra VXR nebo Renault Megane Renaultsport, nevyužívá samosvorného diferenciálu. Ten totiž kompenzuje elektronickým zařízením, které reaguje na nerovnosti při jízdě a podle toho uzpůsobuje chování posilovače řízení, v tomto případě ale za volant lehce tahá. Pohon na přední kola při výkonu 184 kW pochopitelně způsobí nějaké problémy s ovládáním, elektronický systém však povětšinou pracuje dobře, do zatáček se zapojuje s přiměřenou intenzitou a pak se opět stáhne do ústraní. Jízda vylepšenou sportovní verzí sice může tak trochu ztuhle, ale zároveň není příliš drsná, takže se vám podaří přejet i přes větší díry na silnici poměrně komfortně. Při testování jsme Focus vzali hned na několik dlouhých cest a velmi nás ohromily jeho způsoby a zdokonalení. Musíme ale uznat, že na mokrém nebo kluzkém povrchu můžete mít pocit, že se vám řízení vymyká z ruky, takže pokud chcete zažít pořádnou jízdu a zároveň zůstat v bezpečí, budete muset jednat velmi pohotově. Focus ST si se zimní vozovkou zkrátka příliš nerozumí. U benzínové i dieselové verze jsme při vysoké akceleraci měli problém ukočírovat volant. Tento vůz má očividně potíže s točivým momentem a jeho nedostatky se projeví dvojnásob, když se vám do cesty připlete louže nebo mokrý odtokový kryt. V takových situacích totiž stačí jen málo k tomu, aby se přední kola vydala úplně jiným směrem, než jste původně zamýšleli. Pro některé řidiče budou vyšší hodnoty točivého momentu možná trochu víc, než dokážou zvládnout - obzvlášť v deštivém počasí. Podle nás by však sportovní hatchbacky měly řidiči poskytnout živou a zábavnou zkušenost, což Focus ST rozhodně splnil.

Ford Focus ST 2012 - 2015

Interiér

Kabina se ve verzi ST velmi podobá Focusu s nejlepším vybavením a od podlahy až po strop působí velmi kvalitně a propracovaně. Palubní deska obsahuje prvky vyrobené z měkkých materiálů a pro lepší estetický dojem je také doplněna o jemné linie a záhyby. Digitální displej v její horní části jejímu luxusnímu vzhledu jen přidává a totéž platí i pro prakticky rozmístěná tlačítka. Pro větší parádu byla do tohoto modelu zařazena i kožená řadící páka, hliníkové pedály a i několik prvků s logem ST,…

Pokračovat ve čtení interiéru

Ford Focus ST 2012 - 2015

Recenze automobilu

Modely řady ST ušly dlouhou cestu a postupně se vyvinuly v slibný sportovní hatchback s podobným kouzlem, jako si pamatujeme u rychlých Fordů z 80. let. Třetí generace modelů Focus ST je rychlejší, lehčí a ekonomičtější než kdy dříve. Jak byste nejspíš čekali, ST se od klasického Focusu velmi liší, a to hlavně sníženým podvozkem (10 mm) a novým designem přední i zadní části vozu. Ford jeho exteriér v roce 2015 navíc vylepšil jemným faceliftem, čímž přirozeně rozšířil mřížku chladiče a zúžil…

Pokračovat ve čtení recenze

Fotogalerie

  • Ford Focus ST 2012 - 2015
  • Ford Focus ST 2012 - 2015
  • Ford Focus ST 2012 - 2015
  • Ford Focus ST 2012 - 2015
  • Ford Focus ST 2012 - 2015
  • Ford Focus ST 2012 - 2015
  • Ford Focus ST 2012 - 2015

Závěrečné hodnocení

  • Kvůli zvukovodu “sound symposer” by mohl být motor pro fanoušky sportovních hatchbacků až příliš tichý. U motoru se mohou vyskytnout problémy s elektroinstalací.

  • Působivý 184 kW motor EcoBoost. Dostupný ve verzích hatchback i kombi. Skvělý poměr ceny/kvality v porovnání s ostatními hatchbacky.

80%

Můžete nás znát z těchto médií… Média

Bezplatná poradna

„Prosím jaké motory se dávaly do Nissanu xtr 2008-11 automat dekuji Karban“

Navštívené inzeráty

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia

      Škoda Octavia 2382 inzerátů

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia 1346 inzerátů

    • Volkswagen Golf

      Volkswagen Golf 890 inzerátů

    • Volkswagen Passat

      Volkswagen Passat 843 inzerátů

    • Škoda Superb

      Škoda Superb 707 inzerátů

    Nejlepší nabídky leasingu

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Kia Rio

      Kia Rio od 4 173 Kč 1.3 CVVT, 62 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Scala

      Škoda Scala od 4 293 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Kamiq od 4 716 Kč 1.0 TSI, 85 kW, benzín, mpv

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia 2382
    • Škoda Fabia 1346
    • Volkswagen Golf 890
    • Volkswagen Passat 843
    • Škoda Superb 707
    • Ford Focus 507
    • Hyundai i30 470
    • Volkswagen Touran 446
    • Škoda Kodiaq 361
    • Hyundai Tucson 344
    • Škoda Octavia III 338
    • Škoda Karoq 336
    • Kia Cee´d 333
    • Volkswagen Tiguan 330
    • BMW Řada 3 297
    • Renault Mégane 295
    • Ford Transit 291
    • Škoda Rapid 291
    • Ford Mondeo 290
    • Opel Astra 280
    • Škoda Scala 277
    • Dacia Duster 255
    • Škoda Yeti 238
    • Kia Sportage 238

    Nejoblíbenější výrobci

    • Škoda 7714
    • Volkswagen 4075
    • Ford 2475
    • Peugeot 1718
    • Hyundai 1537
    • Renault 1371
    • Opel 1233
    • Citroën 1217
    • BMW 1098
    • Mercedes-Benz 993
    • Kia 932
    • Audi 888

    Operativní leasing

    • Operativní leasing Škoda
    • Operativní leasing Volkswagen
    • Operativní leasing Kia
    • Operativní leasing Peugeot
    • Operativní leasing Audi
    • Operativní leasing Cupra
    • Operativní leasing Ford
    • Operativní leasing Nissan
    • Operativní leasing Seat

    Služby

    • Odhad ceny vozidla
    • Affiliate

    Informace

    • O nás
    • Nabídka pro autobazary
    • Katalog automobilů
    • Katalog autobazarů
    • Recenze automobilů
    • Magazín

    Kontakty

    • Kontakt
    • Facebook
    • Twitter
    • Obchodní podmínky
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Informační povinnost
    • Nastavení soukromí

    Ostatní

    • Operáky
    • Uložená hledání

    © 2016 – 2025 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing