Modely řady ST ušly dlouhou cestu a postupně se vyvinuly v slibný sportovní hatchback s podobným kouzlem, jako si pamatujeme u rychlých Fordů z 80. let. Třetí generace modelů Focus ST je rychlejší, lehčí a ekonomičtější než kdy dříve. Jak byste nejspíš čekali, ST se od klasického Focusu velmi liší, a to hlavně sníženým podvozkem (10 mm) a novým designem přední i zadní části vozu. Ford jeho exteriér v roce 2015 navíc vylepšil jemným faceliftem, čímž přirozeně rozšířil mřížku chladiče a zúžil přední a zadní světla. Světelné panely a velký zadní spojler definují tvar vozu, zatímco mřížka chladiče a LED světla mu dodávají design sportovního hatchbacku. Uvnitř už změny nejsou tak markantní, za zmínku stojí sportovní sedadla Recaro, kožená řadící páka a nášivky s logem ST. Interiér podstoupil důkladnou rekonstrukci v roce 2015, kdy byla jeho “přetlačítkovaná” palubní deska vyměněná za novou, tentokrát s čistým a úhledným designem. Vylepšení se dočkal i volant, na němž přibyla snadno využitelná tlačítka a zdokonalené ruční páčky. Pod kapotou se namísto původního 2.5 litrového pětiválcového motoru, zkopírovaného od společnosti Volvo, ukrývá dvoulitrový čtyřválcový motor EcoBoost vyvinutý přímo firmou Ford. Díky obdivuhodnému výkonu 184 kW dokáže vyšplhat z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy stejně jako například Golf GTI. Ford také zapracoval na spotřebě paliva, která se oficiálně rovná 7,2 litrům na 100 km při produkci emisí CO2 169g/km. Firemní tým RS se také zaměřil na auto jako takové, překopal sací a výfukové systémy a pomocí inteligentní kalibrace motoru dokázal posunout maximální točivý moment na 360 Nm. V roce 2015 se Focus ST poprvé dostal na trh i s dieselovým motorem. Konkrétně se jedná o dvoulitrový turbodiesel s výkonem 136 kW a maximálním točivým momentem 400 Nm. Schází mu sice mrštnost EcoBoostu, ale i tak se se svou spotřebou vejde do 4.2l/100km. Produkce emisí se v tomto případě rovná 110g/km. O rozvod výkonu do předních kol se stará šestistupňová manuální převodovka, která odpovídá jak sportovním měřítkům, tak i výkonnostním parametrům motoru. Stinnou stránkou může být, pro někoho nepříjemné, tahání za volant, které má na svědomí alternativní elektronický systém reagující na nerovnosti při jízdě, podle čehož uzpůsobuje chování posilovače řízení. Základní výbava také zahrnuje sportovní odpružení a vysoce výkonné brzdy. V případě pětidveřového hatchbacku i verze kombi jsou k dispozici tři třídy - ST1, ST2 nebo ST3 - a ty nejlépe vybavené modely disponují vyhřívanými sedadly, xenonovými světlomety a duální klimatizací. Ford modely ST nabízí v mnoha jedinečných barevných provedeních, od tradiční závodní modré po extravagantní zářivě oranžovou.
80%