80%
Obsah
Řidičské dojmy
U Focusu ST máte na výběr ze dvou motorů - dvoulitrového benzínového motoru EcoBoost s výkonem 184 kW a dvoulitrového turbodieselu s výkonem 136 kW.
Oproti předchozímu 2.5 litrovému motoru, který je víceméně okopírován od firmy Volvo, který sice zajišťoval velkou rychlost, avšak za cenu vysoké spotřeby, je dvoulitrový EcoBoost značným zlepšením. Při porovnání je EcoBoost mnohem hospodárnější, a to minimálně o 28 l/100km, což vůbec není špatné, když zohledníme, že nabízí větší výkon než…
Pokračovat ve čtení řidičských dojmů
Interiér
Kabina se ve verzi ST velmi podobá Focusu s nejlepším vybavením a od podlahy až po strop působí velmi kvalitně a propracovaně. Palubní deska obsahuje prvky vyrobené z měkkých materiálů a pro lepší estetický dojem je také doplněna o jemné linie a záhyby. Digitální displej v její horní části jejímu luxusnímu vzhledu jen přidává a totéž platí i pro prakticky rozmístěná tlačítka.
Pro větší parádu byla do tohoto modelu zařazena i kožená řadící páka, hliníkové pedály a i několik prvků s logem ST,…
Pokračovat ve čtení interiéru
Recenze automobilu
Modely řady ST ušly dlouhou cestu a postupně se vyvinuly v slibný sportovní hatchback s podobným kouzlem, jako si pamatujeme u rychlých Fordů z 80. let. Třetí generace modelů Focus ST je rychlejší, lehčí a ekonomičtější než kdy dříve.
Jak byste nejspíš čekali, ST se od klasického Focusu velmi liší, a to hlavně sníženým podvozkem (10 mm) a novým designem přední i zadní části vozu. Ford jeho exteriér v roce 2015 navíc vylepšil jemným faceliftem, čímž přirozeně rozšířil mřížku chladiče a zúžil…
Pokračovat ve čtení recenze
Závěrečné hodnocení
- Kvůli zvukovodu “sound symposer” by mohl být motor pro fanoušky sportovních hatchbacků až příliš tichý. U motoru se mohou vyskytnout problémy s elektroinstalací.
- Působivý 184 kW motor EcoBoost. Dostupný ve verzích hatchback i kombi. Skvělý poměr ceny/kvality v porovnání s ostatními hatchbacky.
80%