Ford Fiesta je obdařen excelentní nabídkou motorů. Dokonce i základní 1.1-litrový Ti-VCT motor je překvapivě tichý a silný - dostupný je ve verzích s 51 či 63 kW. My bychom ale zvolili jeden ze tří EcoBoost benzínů, jež jsou dostupné s výkonem 74, 92 a 103 kW. Všechny tři mají silný výkon, který je v rozporu s jejich malou kapacitou, a také jsou překvapivě tiché, ve městě i na dálnici je pouze mírně slyšet jejich zvuk. Když na to však pořádně šlápnete na venkovské silnici, motor příjemně zavrčí - a po stránce výkonu vás žádný z nich nenechá na holičkách. Pro řidiče, pro které je nejdůležitější hospodárnost, je také k dispozici 1.5-litrový TDCi diesel, který se dá zakoupit ve verzi s 63 či 88 kW. Pokud ale neplánujete jezdit na opravdu dlouhé vzdálenosti, nejedná se o úplně ideální variantu. Naštěstí je Fiesta překvapivě schopným autem pro jízdu na dálnici i navzdory své menší velikosti, hluk větru či silnice v kabině téměř nejde slyšet, a přichází i s chytrými technologiemi, mezi které se řadí například tempomat či systém udržování vozidla v jízdním pruhu. Ford moc dobře ví, jak vyrobit auto, které disponuje kvalitním zpracováním a Fiesta není výjimkou. Zkuste se s ní projet na nerovnoměrné, rozbité silnici a uvidíte, že s jízdou nebude jediný problém - udrží si trakci i u povrchů, které by s vozy, jako je například Nissan Micra, házely ze strany na stranu. Řízení, řazení i pedály jsou velice dobře vyvážené, díky čemuž vám dávají pocit spojení s vozidlem bez toho, aniž by by se s nimi pracovalo příliš těžko. Ať už zvolíte jakoukoli třídu vybavení, jízda bude pořád zábavná, ale pokud jste obzvláště nadšení řidiči, bude vám nejvíce vyhovovat model ST-Line. Ty dostávají sportovnější design, ale také jiné nastavení odpružení - to zmírňuje náklon vozidla v zatáčkách a celkově upevňuje stabilitu jízdy. Fiestě se také daří ve městě, a to mimo jiné i díky automatickému ovládání světel a dobré viditelnosti. Také se s ní snadno parkuje, což je ještě jednodušší, když si přikoupíte volitelný automatický parkovací systém, který s autem poloautomaticky zajede na podélné či příčné parkovací místo, zatímco se řidič stará pouze o práci s řadící pákou a pedály. Pokud máte starší děti, které si od vás budou chtít toto vozidlo půjčit, k dispozici je také technologie MyKey. Je součástí standardního vybavení u všech modelů a majiteli umožňuje omezit určité funkce, jako například maximální hlasitost audia. Za pomoci této technologie si také můžete nastavit, že zazní varovné signály, pokud dojde k překročení určité rychlosti.
100%