Namísto toho, aby Ford dělal Fiestu všestrannou, se zaměřil na to, aby docílil skvělé jízdy, a to hlavně v případě jejích luxusnějších verzí. Nejpovedenější řada výbavy je Titanium s pneumatikami 195/45 R16. V tomto případě je jízdní kvalita svou plynulostí na opravdu špičkové úrovni. Pokud zvolíte například Zetec S, budete mít výhodu v tom, že zvládnete rychleji zatáčet, ale také se spolehněte na to, že mnohem více pocítíte hrboly. Všechny nabízené motory jsou ekonomické, ačkoliv 1.25-litrový základní motor nepatří mezi ty nejrychlejší, a to hlavně verze se 44 kW. 60 kW verze je trošku lepší, ale většina lidí preferuje 1.4-litrový benzín s 71 kW. Je tichý, plynulý a podle oficiálních údajů jeho spotřeba činí 5.8 l / 100 km. A pokud si přejete automat, tohle je jediná varianta, která vám ho poskytne. Nejedná se o převodovku CVT či „Durashift”, ale o řádný čtyřstupňový měnič točivého momentu. Nejlepším benzínem je 1.6 Ti-VCT, jenž je sice plynulý, ale jeho převodovka je nastavená příliš nízko, tudíž nepůsobí tak, že by jeho výkon dosahoval 88 kW. A zatímco produkce emisí 139 g / km není zas tak špatná, rozhodně necháte hodně peněz na čerpacích stanicích. Spotřeba 8.1 l / 100 km není žádný zázrak. Naopak 66 kW 1.6 TDCI diesel tomuto vozidlu padne jako ulitý. Je flexibilní a jeho točivý moment se částečně dostaví už od 1000 rpm. Na dálnici se mu taky daří, jízdu v rychlosti 100 km / h a víc zvládá bezproblémově. V testovacích podmínkách jsme se ohledně spotřeby dostali na 6 l / 100 km, takže při každodenním používání můžete očekávat okolo 4.7 l / 100 km. A to už není tak špatné. Tímto motorem je také vybavena verze ECOnetic s produkcí emisí 99 g / km. Přichází ale s opravdu malými koly. Verze ECOnetic disponuje pneumatikami s nízkým valivým odporem, v tomto případě se jedná o 175/65 R14, které jsou pro ni více než vhodné. Jízda i záběr je naprosto excelentní, stejně jako ovládání - jejich tenká guma opravdu není bariérou. Jízda skromným tempem je velice příjemná a tichá, vzhledem k velikosti tohoto auta, však slabě uslyšíte zvuky převodovky, za které může olej s nízkým třením. Zelená šipka se na tachometru objeví mezi 1 500 a 2 200 rpm - tím vám naznačuje, že byste kvůli spotřebě měli přeřadit na vyšší převodový stupeň. My se těmito instrukcemi pro jistotu řídili a dostali jsme se na 4.5 l / 100 km. Také se vám nemůže stát, že byste nádrž této Fiesty naplnili špatným palivem, protože přicházejí s bezvíčkovým systémem Easyfuel, který vám nedovolí do benzínu natankovat naftu.
100%