Fiesta ST přichází pouze s jedním, 1.6 litrovým motorem Ecoboost s výkonem 134 kW a maximálním točivým momentem 290 Nm. Tento čtyřválcový motor je oproti dvoulitrovému motoru Duratec, kterým byla vybavena předchozí verze Fiesty ST, obrovským krokem vpřed, jelikož není tak hlučný a je mnohem lépe zpracovaný. Také má o dvacet procent vyšší výkon a o dvacet procent nižší produkci CO2, konkrétně 138 g / km. Se spotřebou paliva je na tom také lépe - uvádí se 5,9 l / 100 km. Nicméně navzdory vylepšením po stránce výkonu a točivého momentu Fiesta ST za svými konkurenty zaostává, co se zrychlení z 0 na 100 km / h týče, což jí trvá 6,9 sekund, tedy o 0,1 sekundy déle než Peugeotu 208 GTi a o 0,2 sekundy déle než Renaultu Clio Renaultsport. Ford má ale eso v rukávu v podobě svého točivého momentu 290 Nm, se kterým vezme do hrsti všechny své protivníky. Pokud by se veškerý točivý moment soustředil v předních kolech, mohlo by to přinést problémy, ale Ford těmto komplikacím předchází prostřednictvím elektronického řídícího systému vektorování točivého momentu, který napodobuje diferenciál s omezeným skluzem. Na silnici si Fiesta ST vede více než obstojně. Tento malý Ford naprosto překonává svou velikost, když přijde na přímý výkon. Jeho drobný motor by však nebyl tak schopný a silný bez skvělé šestistupňové převodovky, díky které Fiesta ST jede opravdu s chutí a při změně směru jízdy je velice hbitá. Většina výkonu se dostaví při 3 000 otáčkách za minutu, což znamená, že Fiesta má záběr v jakémkoli rychlostním stupni, a tak nemusíte řadit, když potřebujete někoho předjet, stačí jen šlápnout na plyn - proto se v modelu ST jede opravdu dobře. Tento model má také skvěle vyvážené ovládání. U mnoha moderních aut je volant příliš podmanivý, což řidiče okrádá o kontakt s vozovkou a řízení pak působí spíše nevýrazně. U Fordu je ale vidět, že si vývojáři dali s nastavením posilovače řízení opravdovou práci, protože to zvládli přímo na jedničku. I v situacích, kdy Fiesta ST jede na maximum, se setkáte s okamžitou akcelerací a pevným, responzivním ovládáním, což řidiči umožňuje rychle projet ostrými zatáčkami. Vlastnosti ovládání je možné upravit skrze adaptivní elektronický stabilizační program, s jehož pomocí můžete vypnout zásahy počítače do řízení. Fiesta ST však není ani žádný chuligán. Pokud uberete na plynu a necháte si s ovládáním pomoci od výpočetní techniky, stane se z něj skvělé auto pro každodenní jízdu s praktickou kabinou a velkým kufrem. Odpružení je sice celkem tuhé, ale to nijak nenarušuje kvalitu jízdy. V nízkých rychlostech si možná budete dokonce připadat jako v klasickém malém hatchbacku. S klidnou a vyváženou jízdou můžete počítat i na dálnici, kde vás nebude rušit téměř žádný hluk silnice či motoru, což z ST dělá ideální vůz pro rodinu nebo na cestování na dlouhé vzdálenosti. Pokud vás láká závodění a rychlá jízda, můžete si připlatit za volitelné vylepšení výkonu. Experti společnosti Ford vám zajistí o 24 kW větší výkon, díky čemuž se z nuly na 100 km / h dostanete již za 6,7 sekundy. Pro většinu řidičů to je docela zbytečné, ale určitě toto vylepšení doporučujeme, pokud si přejete jezdit v plně sportovním hatchbacku.
100%