Společnost Ford měla vždycky talent na sportovní hatchbacky a jen několik modelů se může rovnat historii a skvělému výkonu drobné Fiesty. Za posledních 40 let Ford vytvořil několik skutečně schopných vozů, z nichž modely XR2, RS Turbo a předchozí generace ST se zapsaly do historie sportovních hatchbacků. Nastal čas, kdy šestá generace Fiesty podstoupí potřebné úpravy, aby se mohla zařadit mezi výkonnostní vozy ST. Zvenčí kopíruje styling Focusu ST se svou velkou mřížkou chladiče u předního nárazníku a sportovním designem, zatímco vzadu ji zdobí difuzor, dvojitý výfuk a střešní spojler v barvě karoserie. Jak byste mohli očekávat, oproti standardním modelům se dočkal spousty vylepšení - jako sportovního odpružení, vylepšených brzd a silného 1.6 litrového motoru EcoBoost s výkonem 134 kW, tedy o 20 % vyšším než u předchozí FIesty ST. Tento sportovní Ford je také štíhlejší a čistější než jeho předchůdce. Jeho produkce emisí CO2 se snížila o 20 %, tedy na 138 g / km, a i se spotřebou je na tom lépe, ta konkrétně činí 5,9 l / 100 km. Z technického hlediska je však FIesta ST tím nejslabším sportovním hatchbackem na trhu. Zrychlení z 0 na 100 km / h jí trvá 6,9 sekundy, což znamená, že je pomalejší než například Peugeot 208 GTi či Renaultsport Clio. Ale nemyslete si, že je Fiesta ST pomalé auto - tak to není. Ve skutečnosti je jednou z nejrychlejších Fiest, které kdy vyjely ze stáje ST. Na silnici se Fiesta ST pohybuje přímo dokonale, nemá problémy s akcelerací a její ovládání i záběr je perfektní. Narozdíl od jejích konkurentů má ostrý volant, ze kterého cítíte, co se právě děje na vozovce, zatímco točivý moment 290 Nm zajistí, že nikdy neztratíte tempo. Podle nás je Fiesta ST leaderem na trhu se sportovními hatchbacky, a to hlavně díky jejím skvělým jízdním vlastnostem a jedinečné flexibilitě. Je levnější, praktičtější a lepší než kterýkoli z jejích konkurentů a její spotřeba paliva svědčí o tom, že ani její každodenní provozní náklady nebudou nijak zvlášť vysoké.
100%