Většinu motorů, které Citroen nabízí, pohánějí diesely - k dispozici je schopný 84 kW 1,6-litrový motor, který představuje dobrou kombinaci výkonu a hospodárnosti, dvoulitrový motor s výstupy buď 120, či 133 kW a hybridní varianta dieselu se 147 kW, jež je vůbec nejekonomičtějším motorem z nabídky. Co se týče benzínů, je k dispozici pouze jeden - 1,6-litrové THP se 147 kW. Pro ty, kteří tráví většinu svého času za volantem na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla, bude nejlepší volbou diesel se 120 kW, a to zejména ve spojení se šestistupňovým automatem. Motor je hbitý, má k dispozici spoustu točivého momentu a navíc je také tichý a docela efektivní - Citroen uvádí, že jeho spotřeba dosahuje 5,9 l / 100 km. Ti, kteří si opravdu cení výhodných provozních nákladů, by měli zvolit hybridní model, jelikož jeho oficiální spotřeba dle oficiálních údajů činí 3,5 l / 100 km a produkce emisí CO2 88 g / km. Využívá akumulátoru k tomu, aby elektricky poháněl zadní kola, zatímco ta přední jsou poháněna 120 kW diesel motorem. Kombinovaný výkon činí 147 kW a na kratší vzdálenosti je dokonce možné jezdit pouze na elektřinu. Další výhodou hybridního systému je fakt, že je schopný náhonu na všechna kola. Nedokáže sice jezdit po horách, ale pro kluzký povrch je velice praktický. Mezi stinné stránky tohoto nastavení patří zejména elektronicky ovládaná manuální převodovka, jenž převodové stupně mění poněkud pomalu, a tak oslabuje výkon celého vozu, který by byl jinak opravdu slušný. Možná si myslíte, že má motor s 84 kW nedostatek výkonu, je však naprosto v pořádku - k dispozici je dostatek točivého momentu na to, aby vozidlo bezproblémově svištělo a produkce emisí CO2 je také minimální. Výše provozních nákladů dosahuje obstojné úrovně - konkrétně 4,4 l / 100 km. V nabídce motorů nalezneme hlavně diesely a není se čemu divit, DS5 opravdu jede lépe s tímto palivem, ačkoliv pokud musíte mít benzín, k dispozici je výkonná varianta se 147 kW. Bohužel bez ohledu na to, jaký si zvolíte motor, má DS5 určité nedostatky, co se dynamiky týče, což je zapříčiněno hlavně nastavením odpružení. Citroen je známý svou plynulostí, nicméně v případě tohoto modelu budete v tomto ohledu zklamáni. Jízda je totiž neklidná a příliš tuhá na téměř všech površích. Také hlasitě a nepříjemně rachotí při přejíždění přes výmoly. Zde bohužel problémy nekončí - řízení je špatně vyvážené a není příliš stabilní na klesající silnici - vozidlo jemně táhne k obrubníku, pokud tedy volant nedržíte opravdu pevně. To by nepředstavovalo problém, kdyby se jednalo o sportovní vozidlo, ale ve vozidle vyšší střední třídy to pro řidiče může být frustrující a neuspokojivé.
60%