Citroen DS5 kombinuje design hatchbacku a sedanu tak, aby představoval dobrou alternativu k obyčejnému autu vyšší střední třídy. Tento model je vysoký a impozantní, a to mimo jiné i díky stylovým chromovým lištám, které dosahují až k pečlivě vytvarované kapotě. Interiér působí stejně tak dramaticky. V případě modelů nejvyšších specifikací jsou sedadla zdobená kůži a ve vozidle nalezneme i několik kovových prvků. Nalezneme tam také přepínače nad hlavou, které jsou spárovány s head-up displejem a volantem, s nímž sdílí design inspirovaný letadly. Na pohled vše působí velice hezky a je opravdu jednoduché udělat si pohodlí. Co se týče praktičnosti, také na tom není vůbec špatně. V prostoru zadních sedadel je dostatek místa pro dospělé, ačkoliv možná budou mít problém s umístěním svých nohou pod přední sedadla a kapacita kufru je také slušná, musíme však počítat s vysokou nakládací hranou. Také se nám nelíbí, že se kufr nedá otevřít bez stisku tlačítka, ať už na klíčích nebo někde v kabině - hodilo by se mít k dispozici i nějakou kliku či páku. Bohužel má DS5 hned několik problémů. Citroen byl vždycky známý svou kvalitou jízdy, nicméně v případě tohoto modelu je jízda nejistá, příliš tuhá a špatně tlumená. Vozidlo také rachotí při přejezdu zpomalovacích prahů a výmolů a má tendenci uhýbat ke kraji vozovky namísto toho, aby si drželo přímý směr. To znamená, že vám auto eventuálně najede na obrubník, pokud tedy nebudete opravdu pevně držet volant. Pokud nejezdíte jen na dálnicích, bude pro vás tato vlastnost otravná, možná až nezvladatelná. Excelentní nabídka motorů však tuto nepříjemnost alespoň částečně vykompenzuje. Nejlepším z nich je podle nás 120 kW diesel, který přichází ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou, jež je tichá, plynulá a velice hbitá. Pro řidiče firemních automobilů bude však vhodnější 84 kW diesel, a to hlavně kvůli nižším provozním nákladům. K dispozici je také 147 kW dieselový hybrid, který disponuje elektrickým motorem pohánějícím zadní kola a dieselovým motorem, který má na starosti ta přední. Její produkce emisí CO2 dosahuje 88 g / km a spotřeba paliva, dle oficiálních údajů, 3,5 l / 100 km. Kupci, kteří si přejí benzín, mají na výběr pouze z jedné varianty - 147 kW THP. Díky zajímavému stylu exteriéru, skvělému interiéru a bohaté nabídce motorů je DS5 na první pohled opravdu atraktivní a působí, jakoby mělo být alternativou pro typické německé vozidlo vyšší střední třídy. V praxi však má své mouchy, takže není tak dokonalé, jak se může zdát.
60%