Ti, kteří očekávají, že tento sedan střední úrovně od Citroenu jaksi nastaví laťku dalším nadcházejícím vozidlům tak, jak to Citroen dokázal dělat dříve, budou modelem C5 zklamání - ve většině ohledech se totiž jedná o obyčejné vozidlo střední velikosti. Nicméně v jednom ohledu se drží starého stylu Citroenu - v ohromném důrazu na pohodlí. Hned po modelu Mercedes-Benz třídy S je Citroen C5 pravděpodobně nejuvolněnějším sedanem na trhu, jelikož kombinuje vysokou kvalitu jízdy s prvotřídní ergonomií - pohodlná sedadla, bohaté možnosti nastavení jízdní pozice, spousta prostoru mezi pedály a tak dále. Také je znát, že Citroen obzvláště zapracoval i na dalších aspektech, které komfort vozu ještě vylepšují, jako například tichost. Do kabiny se dostává minimum hluku větru, pokud zrovna nejedete opravdu vysokou rychlostí, a dokonce i dieselové motory nejsou nijak zvlášť hlučné. Výběr toho správného motoru je tu obzvláště důležitý, protože některé z nich zkrátka moc nestíhají, co se starého dobrého předjíždění týče - konkrétně je řeč o 1.6-litrovém dieselu s 81 kW a slabších benzínových motorech. Pokud hledáte variantu s nízkou spotřebou paliva, pak by vás mohl na papíře zaujmout 1.6-litrový diesel, jehož oficiální spotřeba činí 4,7 l / 100 km a který za celých 8 let produkce C5 prošel mnoha úpravami. Ve skutečnosti byste se však měli podívat spíše na dvoulitrovou jednotku. I když na papíře neslibuje takové hodnoty jako jednotka s objemem 1.6 litru, v reálu je spotřeba u obou variant docela podobná - menší motor totiž vyžaduje mnohem více práce a ve výsledku i paliva. Pokud se podíváme na reálné údaje, pak můžete očekávat spotřebu mezi 5 a 6,1 l / 100 km v případě 1.6-litrové verze, zatímco u té dvoulitrové se vejdete do 6,3 l / 100 km. Jestliže je vaší prioritou efektivita, tak se vyhněte všem benzínovým motorům, protože možná přirozeně nabízejí lepší zkušenost, ale z hlediska spotřeby se pohybujete na 9,4 l / 100 km, a to nedostanete ani zdaleka takový záběr v nízkých otáčkách jako u dieselů. Nejlepší jízdní zkušenost pochopitelně dostanete od těch nejlépe vybavených modelů, tedy od verzí Exclusive, které standardně přicházejí s laminovanými okny a vzduchovým odpružením, aby byla jízda příjemným zážitkem nejen pro vás, ale i pro vaše uši a pozadí. Když pod kapotu dáte diesel V6, budete si díky jeho vyššímu tempu a plynulé, automatické převodovce připadat opravdu zhýčkaně. Jedná se však o koupi, která moc nedává smysl, jelikož posouvá cenu Citroenu C5 na úroveň prémiových vozů, což je teritorium, kam některé nedostatky C5 rozhodně nepatří. Verze s objemem 2.7 a 3.0 taky nejsou nijak extra rychlé a i když má adaptivní odpružení sportovní mód, na jízdě se příliš nepodepíše. Z těchto důvodů je dvoulitrový diesel ve verzi VTR s manuální převodovkou tou nejlepší volbou, kterou můžete učinit. Automatické převodovce EGS bychom se raději vyhli také. Ve skutečnosti se jedná o automatizovaný manuál, který však řadí asi jako někdo, kdo sedí poprvé za volantem a ještě prochází kocovinou po náročném večírku.
60%