Předtím, než se Citroen začal pokoušet o výrobu zajímavých vozů pomocí nafouklých postranních panelů, měl poměrně jasný postoj - vyrábět komfortní, prostorné a lehce záhadné vozy. Tento model druhé generace, který vstoupil na trh v roce 2007, je rozhodně zajímavější než původní C5, který vypadal, jako byste vzali Citroen Xantia a rozváleli ho obrovským válečkem na těsto. Rozhodně je tedy třeba říct, že exteriér C5 je velice silným krokem vpřed. Jeho ostré, avšak jemné rysy leží přímo na hranici mezi vyzývavým a pohledným vozem. Kabina už tak úspěšná bohužel není, což je především chyba typické palubní desky od Citroenu, jejíž rozložení je dost matoucí. Najdete na ní tlačítka, ukazatele, vypínače a displeje různých tvarů, velikostí a barev. Dokonce i samotný volant je jedna velká novinka, má totiž pevný střed a zvláštní design, který řidiče vybízí k tomu, aby volant držel spíše dole než nahoře. Výrobci často zaměňují pohodlí za sportovní dojem, to však není případ Citroenu C5. Je dobře odpružený a tak tichý, že by se v tomto ohledu mohl rovnat kdejakému luxusnímu vozu. Pokud byste před sebou na volantu neměli dvě obrácená véčka, přísahali byste, že sedíte v mnohem dražším autě, které bylo nejspíš vyrobené v Německu. To znamená, že i když se nejedná o auto, které by vás zrovna zapojovalo do jízdy - řízení je docela nevýrazné za všech situací - je pravděpodobně tím nejpohodlnějším ve své cenové kategorii, takže se skvěle hodí na dlouhé cestování po dálnici. Ke konci svých prodejů Citroen značně posílil výbavu všech verzí C5. Všechny modely dostávají klimatizaci, tempomat, všechna elektrická okénka, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka a kotevní body Isofix. Vždy tomu tak ale nebylo, to až později Citroen začal přidávat více a více položek na seznam specifikací, aby byl stárnoucí model C5 o něco atraktivnější. Základní verze SX přichází s plastovými disky, což je na tuto třídu dost ostudné. Verze VTR a VTR+ přidávají ALU kola, sportovní sedadla, přední mlhovky a hezčí zpracování interiéru, zatímco modely Exclusive disponují také navigací, částečně koženým čalouněním, parkovacími senzory a elektricky nastavitelnými sedadly.
60%