40%
Obsah
Řidičské dojmy
U modelů 2.0i a vyšších lze systém uvést do módů Comfort a Sport. Nezávisle na tom, který si řidič vybere, třetí kruh mezi oběma páry kol zajistí lepší ovladatelnost vozu, a to zejména při průjezdu zatáčkami. Odpružení Hydractive 3 nevyžaduje žádný servis po dobu pěti let a jeho údržba na každých 160 000 km vyjde u verze 1.8 16v o cca 40 % levněji než v případě modelu Xantia. Mezi další technické přednosti patří benzínový motor HPi s přímým vstřikováním paliva, nízkou produkcí emisí, dvojitými…
Pokračovat ve čtení řidičských dojmů
Interiér
Objem prostoru uvnitř se v případě varianty kombi rovná 1 658 litrům - jedná se tedy o největší vůz své třídy. Šířka hatchbackového otevírání v nejmenším bodě dosahuje 1 176 mm a i když je nakládací plocha o něco menší než ve Fordu Mondeo, stále má něco přes dva metry.
Ostatní praktické funkce zahrnují oboustrannou podložku do kufru, jejíž povrch z jedné strany připomíná koberec a z druhé je zcela gumový. V kufru najdete také čtyři silná oka pro upevnění nákladu, standardní síť, ochrannou…
Pokračovat ve čtení interiéru
Recenze automobilu
Nakonec přece jen najdeme nějaké unikátní křivky mezi rodinnými vozy vyšší střední třídy. Neodolatelný Volkswagen Passat tento trend začal, charismatický a čistý Ford Mondeo jej následoval a po něm i stylový a elegantní Renault Laguna II. A teď tu máme následovníka modelu Xantia, CItroen C5, který je krásou v očích toho, kdo se dívá.
C5 porazil Peugeot v boji o novou “platformu 3” vytvořenou výrobcem Groupe PSA, ačkoliv jej náhrada modelu 406 vzápětí následovala. C5 však zůstává věrný unikátnímu hydrauhlickému odpružení, tedy jeho poslední inkarnaci s názvem “Hydractive 3”. Jedním z jeho benefitů je automatické nastavení jízdní výšky vozidla podle aktuální rychlosti a povrchu vozovky, takže se vozidlo na rovné silnici v rychlosti nad 110 km / h sníží o 15 mm vpředu a o 11 mm vzadu. Naopak když vjede na nekvalitní silnici a zpomalí na 70 km / h, jízdní výška se automaticky zvýší o 13 mm. Další výhodou verze kombi je tlačítko v kufru, které řidiči umožňuje snížit zadní část vozu a usnadnit si tak nakládání těžkých věcí.
Pokud by nějaké auto potřebovalo “plastickou operaci”, tak by to byl model Subaru Impreza z roku 2001 a hned za ním Citroen C5 hatchback.
A naštěstí ji v roce 2005 dostal. Kombi verze C5 byla vždy velice atraktivní, zatímco hatchback vypadal trochu, jakoby někdo vzal dvě odlišná auta a spojil je dohromady. Společnost CItroen byla v tomto ohledu tak nesmělá, že představení C5 na poslední chvíli odložila a ještě jej nechala projít sérií rychlých, dodatečných úprav. Výsledek posuďte sami. Podle nás jeho předek vypadá jako italský motorový člun, zatímco zbytek lehce připomíná Maserati. Alespoň je ale vidět, že se jedná o předek a zadek jednoho auta. A z některých úhlů vypadá fakt dobře.
Mluvím o tom z toho důvodu, že právě jeho design prošel tou největší změnou. Jsou tu ale i další vylepšení jako extra vybavení a nové motory, z nichž nejzajímavějším je ten, který jsem měl možnost otestovat.
Závěrečné hodnocení
- Předek a zadek modelů, která vyšly před zářím 2004, vypadá jako ze dvou odlišných aut. Velmi časté poruchy. Drahé filtry pevných částic pro 2.2-litrové diesely potřebují výměnu po každých 4 - 5 letech.
- Velice pohodlná jízda. Excelentní hodnocení v nárazových testech. Prostorné a atraktivnější kombi je lepší volbou.
40%
Citroën C5 na prodej
- Vyrobeno
- 2010
- Tachometr
- 145 700 km
- Cena
- 125 000 Kč
- Vyrobeno
- 2002
- Tachometr
- 60 947 km
- Cena
- 25 000 Kč
- Vyrobeno
- 2003
- Tachometr
- 156 234 km
- Cena
- 44 990 Kč
- Vyrobeno
- 2010
- Tachometr
- 161 053 km
- Cena
- 199 900 Kč
- Vyrobeno
- 2006
- Tachometr
- 251 000 km
- Cena
- 19 000 Kč
- Vyrobeno
- 2009
- Tachometr
- 238 000 km
- Cena
- 119 000 Kč
- Vyrobeno
- 2002
- Tachometr
- 312 000 km
- Cena
- 17 900 Kč
- Vyrobeno
- 2003
- Tachometr
- 207 000 km
- Cena
- 39 000 Kč
- Vyrobeno
- 2001
- Tachometr
- 175 666 km
- Cena
- 13 900 Kč
- Vyrobeno
- 2008
- Tachometr
- 304 857 km
- Cena
- 100 000 Kč