Kromě 1.1-litrové jednotky se 44 kW a 1.4-litrové s 54 kW, jsou benzínové motory modelu C3 v zásadě ty stejné, které najdete v MINI nebo Peugeotu. A s modely 1.4 a 1.6 HDi jsme už dávno obeznámeni, protože je dnes nalezneme už ve skoro každém menším evropském autě. Ovládání je obecně velice povedené, možná jen trošku zkažené řízením, které je až moc lehké, a to hlavně při předjíždění nákladního automobilu nebo autobusu v zatáčkách na úzkých dvoupruhových silnicích. Vozidlo utáhne asi 50 km / h při 1 000 rpm a pátém převodovém stupni, takže má velice klidnou náturu. Se stejným motorem jako má MINI Cooper, 1.6 VTi nepůsobilo, že by jeho výkon dosahoval 88 kW (stejně jako tomu je u MINI Cooperu a Peugeotu 207). Vozidlo je s ním však dostatečně plynulé na to, aby v nižším převodovém stupni příliš nehučelo při rychlosti 130 km / h a 4 000 rpm. Nicméně bychom si radši zaplatili za VTR+ s dieselovým 66 kW motorem než za 1.6 VTi Exclusive. Novější C3 není těžší než to starší a při délce 3,94 m ani delší. Jedná se o to nejkratší B2 Supermini, ačkoliv s 300 litry disponuje největší kapacitou kufru. V únoru 2010 byl do nabídky také zařazen 1.6 “Airdream” diesel, jehož produkce emisí CO2 dosahuje pouhých 99 g / km. V březnu byl pak do nabídky přidán také motor 1.6 VTi s automatickou převodovkou a šestistupňový diesel s 81 kW (bohužel s filtrem pevných částic). V roce 2011 přibyly další dva diesely se systémem stop / start a elektronickým systémem převodovky s produkcí emisí pouze 95 a 90 g / km. A nakonec se v roce 2012 připojil i tříválcový turbo benzín s produkcí emisí nižší než 100 g / km. Citroen prohlásil, že toto auto dosáhlo čtyřhvězdičkového hodnocení bezpečnosti NCAP, protože aby dosáhlo pěti, muselo by být vybaveno elektronickým stabilizačním programem ESP. Společnosti Citroen se nedivím, že do tohoto modelu ESP nezakomponovala, jelikož mě jednou tento systém v Alfa Romeu v Maroku málem zabil. ESP funguje tak, že vám do jisté míry pomáhá vyhnout se smyku. Jakmile ale začnete smykovat, systém nehledí na reakci řidiče. Takže pokud se dostanete do smyku na ledovce, většinou bude jednodušší z něj vyjet s vyplým ESP než naopak.
60%