60%
Obsah
Řidičské dojmy
Kromě 1.1-litrové jednotky se 44 kW a 1.4-litrové s 54 kW, jsou benzínové motory modelu C3 v zásadě ty stejné, které najdete v MINI nebo Peugeotu. A s modely 1.4 a 1.6 HDi jsme už dávno obeznámeni, protože je dnes nalezneme už ve skoro každém menším evropském autě.
Ovládání je obecně velice povedené, možná jen trošku zkažené řízením, které je až moc lehké, a to hlavně při předjíždění nákladního automobilu nebo autobusu v zatáčkách na úzkých dvoupruhových silnicích. Vozidlo utáhne asi 50 km /…
Pokračovat ve čtení řidičských dojmů
Interiér
Čeho si všimnete hned, jakmile nasednete za robustní volant, je velice vkusně zpracovaná přístrojová deska. Volitelný systém satelitní navigace je do vozidla integrován opravdu krásně, ciferníky jsou jasné a celkový dojem je opravdu luxusní - to bychom od supermini od Citroenu stoprocentně nečekali.
Co se týče materiálu sedadel (alespoň u modelu HDI 90 Exclusive, se kterým jsme jeli), jedná se o lehkou formu veluru. Sedadla byla dostatečně pohodlná na to, aby nás usadila na 240 km dlouhou…
Pokračovat ve čtení interiéru
Recenze automobilu
Menší hatchbacky jsou na trhu tak hojně zastoupeny, že žádný výrobce nemůže očekávat výrazné prodeje jeho nejnovějšího modelu. Citroen se s tímto původním C3 vydal trošku jinou cestou - udělal ho vyšší a celkově ho upravil tak, aby se trošku více podobal MPV.
Čím se tedy C3 druhé generace liší oproti ostatním a co by vás teoreticky mohlo přimět si ho zakoupit?
Francouzi umísťují semafory jak nad vozovku, tak do úrovně očí, takže pokud nevidíte na ty vysoké, i tak víte, že se máte rozjet, než se rozezní klaksony vozidel za vámi.
Designéři Citroenu tedy nejspíš hledali inspiraci v zemích, jako je Velká Británie, aby si uvědomili, že by viditelnost na semafory mohla být pro řidiče, kteří v křižovatce stojí jako první, docela omezená. Proto vznikla tato unikátní funkce - roleta, která se nepřestane vytahovat, dokud se nedostane do úrovně vaší hlavy.
S tímto systémem už mají v Citroenu menší praxi z doby, kdy podobné čelní sklo využili u modelu C4 Picasso. Jízda by však mohla být trošku děsivá, pokud byste často jezdili v blízkosti letiště, kde přistávající letadla létají přímo nad vámi.
Tato obrazovka se nazývá "Zenith" a postupně se zatmaví zepředu dozadu. Namísto normálního úhlu pohledu 28 stupňů tak získáte 108 stupňů a pokud je to na vás moc, můžete jednoduše stáhnout střechu až tam, kde by se běžně nacházely střešní nosiče. Pokud jde o soukromé kupce, tak by jeho největším konkurentem mohl být model C3 Picasso. Proč byste si kupovali horší auto za ty stejné peníze?
Závěrečné hodnocení
- Slabé ovládání. Interiér vypadá dobře, ale ve skutečnosti není moc kvalitní.
- Úhledný, drobný hatchback. Využívá několik stejných motorů jako MINI. Motor 1.6 HDi je nejlepší z celé nabídky. Excelentní kvalita jízdy.
60%
Citroën C3 na prodej
- Vyrobeno
- 2002
- Tachometr
- 169 000 km
- Cena
- 39 900 Kč
- Vyrobeno
- 2010
- Tachometr
- 132 300 km
- Cena
- 125 000 Kč
- Vyrobeno
- 2003
- Tachometr
- 228 434 km
- Cena
- 45 000 Kč
- Vyrobeno
- 2007
- Tachometr
- 116 370 km
- Cena
- 64 900 Kč
- Vyrobeno
- 2003
- Tachometr
- 205 048 km
- Cena
- 35 000 Kč
- Vyrobeno
- 2009
- Tachometr
- 162 508 km
- Cena
- 64 900 Kč
- Vyrobeno
- 2004
- Tachometr
- 122 837 km
- Cena
- 50 900 Kč
- Vyrobeno
- 2011
- Tachometr
- 139 473 km
- Cena
- 99 990 Kč
- Vyrobeno
- 2007
- Tachometr
- 156 000 km
- Cena
- 67 000 Kč
- Vyrobeno
- 2003
- Tachometr
- 201 000 km
- Cena
- 29 000 Kč