Jak se Citröen C3 řídí? Musíme uznat, že diesel 1.4 HDI s 50 kW je naprosto úžasný. Je velice tichý a nabírá otáčky skoro jako benzínový motor, ale dodává mnohem více točivého momentu. To je přesně to, co většina řidičů chce, s tím bonusem, že jeho spotřeba dosahuje pouhých 4,2 l / 100 km. Vypadá to, jako by tento motor byl vyroben přímo na míru pro tento vůz. Hřebenové řízení s elektrickým posilovačem je dobré a přesné. Kvalita jízdy také excelentní - vozidlo absorbuje drsnější povrchy s lehkostí. Ovládání vás bude bavit a nemáme námitky ani na stabilitu. Jedná se o opravdu skvělé auto menší velikosti. S hmotností, která je menší než 1 000 kg, působí o 5 kW nižší výkon, než má VW Polo 1.4 TDI, spíše jako výhoda. Bohužel obě další verze C3, které jsme vyzkoušeli, nebyly tak dobré jako výše zmíněný diesel. 1.4-litrový motor poskytuje výkon 56 kW a disponuje automatickou čtyřstupňovou převodovkou, která nabízí možnost manuálního řazení. Bohužel, tako jako v případě německé převodovky Tiptronic, volič funguje jaksi opačně. Namísto toho, abyste podřadili tak, že ho posunete dolů, a pak zase nadřadili tím, že ho posunete zpátky, je to přesně opačně, což vůbec nepůsobí přirozeně. Když necháte řadit pouze automat, bude se vám zase stávat to, že bude měnit rychlostní stupně ve chvílích, kdy to nebudete čekat. Takže je to sice automat, ale na takový, jaký bych si vybral. Pak je v nabídce také 1.6-litrový 16v motor s 82 kW, který se na papíře jeví jako junior GTi, ale v reálu tak vůbec nepůsobí. Není poddajný ani sportovní a navzdory jeho měkkým upevněním běží velice agresivně, takže můžete při řazení pocítit nepříjemné drhnutí místo plynulého přechodu z jednoho stupně na druhý. Kvůli tužšímu odpružení auto navíc působí celkem neohrabaně a ne tak bezpečně - tak trochu jako VW Polo GTi. Jízdu jsem si vůbec neužíval, tedy alespoň dokud jsem vozidlo nepředal do rukou svého kolegy, který řídí mnohem lépe než já. Podařilo se mu s vozem pracovat tak, že nepůsobilo problémy v zatáčkách a vlastně se docela předvedlo, a to dokonce bez žádných nepředvídatelných nebo nepříjemných událostí. Ukázal mi, že se s ním dá jezdit rychle a bezpečně. Oba jsme se však shodli na tom, že 1.4-litrový diesel je pro C3 nejlepším a nejpřirozenějším motorem.
40%