Citroen C3 Picasso je navržen hlavně tak, aby se snadno řídil. Vysoká, vzpřímená kabina disponuje velkou skleněnou plochou, čímž je zajištěna dobrá viditelnost, které také dopomáhají slušná zpětná zrcátka. Řadící páka se nachází ve vysoké pozici, díky čemuž na ni jednoduše dosáhnete, a volant lze všemožně nastavovat. K tomu přidejte velký tachometr a pochopíte, že C3 Picasso je vozidlo sestavené pro uvolněnou jízdu. Odpružení je měkké a skvěle zvládá jízdu přes hrboly a výmoly, zatímco řízení a řazení je naprosto precizní. Pro jízdu ve městě či po dálnici je vozidlo excelentní, nicméně počítejte se znatelným náklonem vozidla v případě užších zatáček. Nicméně záběru budete mít k dispozici bohatě, zatímco ovládání je bezpečné a předvídatelné. K dispozici jsou čtyři motory - dva benzínové a dva dieselové. Tím základním je 1.4-litrový VTi benzín se 70 kW. Výkonný je dostatečně, nicméně jeho hospodárnost už je na tom hůř, a produkce emisí CO2 jakbysmet. Podle oficiálních údajů spotřeba dosahuje 6,3 l / 100 km a produkce emisí 149 g / km. Výkonnější benzín 1.6 VTi s 88 kW je na tom v tomto ohledu dost podobně, oficiální spotřeba činí 6.4 l / 100 km a emise 149 g / km, ovšem s vyšším točivým momentem a výkonem. Ti, kteří potřebují automatickou převodovku, mají na výběr pouze jeden motor - VTi benzín s 88 kW, nejedná se však o pravý automat - spíše takový automatizovaný manuál, jenž je při řazení převodových stupňů pomalý a trhavý. Není tak spolehlivý, jako tradiční měnič točivého momentu nebo moderní dvouspojkový systém. Udělá svou práci, pokud zcela vyžadujete automat, ale nedoporučujeme jej, pokud si zvolíte automat jen kvůli luxusu. Pro nižší provozní náklady budete potřebovat jeden z dieselů. 1.6-litrové HDi je jedinou možností, disponuje dvěma možnými výkony - 66 kW a 84 kW. Oba jsou při volnoběhu poněkud hlučné, ale na cestách se ztiší a poskytují praktické množství točivého momentu - při akceleraci i předjíždění můžete nechat zařazený aktuální převodový stupeň, což jen přidává na klidné nátuře tohoto vozidla. 66 kW HDi diesel dosahuje praktických 230 Nm točivého momentu od 1 750 rpm a produkce emisí CO2 107 g / km. Navíc spotřeba 4,1 l / 100 km je také velice solidní. Ten nejlepší diesel z nabídky s 84 kW dosahuje trošku vyššího točivého momentu než 66 kW motor, ale pravděpodobně nestojí za ty peníze navíc, pokud tedy běžně nevozíte plný náklad někam hodně daleko.
80%