Možná, že je tento model orientovaný spíše do výšky, nicméně C3 Picasso má daleko od jednotvárnosti. Ve srovnání s něčím, jako je Berlingo Multispace nebo Peugeot Bipper Tepee, se mu daří velmi dobře - je vhodný pro rodiny a prostoru má opravdu bohatě. Interiér je stejně tak zajímavý jako exteriér díky atraktivnímu designu přístrojové desky a pohodlné, vzpřímené jízdní pozici, která znamená dobrou viditelnost na vozovku. I vysocí pasažéři budou s místem vzadu spokojeni a nakládací kapacita je také štědrá. Počítat můžeme také s dvojitým dnem kufru s minimální kapacitou 385 litrů, která se dá rozšířit na 500 litrů, pokud dno posunete do spodní pozice. Modely Exclusive jsou ještě schopnější díky sedadlu spolujezdce, které lze sklopit, což vám umožní vozit dlouhé věci jako třeba lyže. C3 Picasso bylo navrženo spíše s ohledem na komfort než na ovládání. Ovládací prvky jsou docela nadlehčené a odpružení měkké. Vozidlo si hravě poradí s výmoly a zpomalovacími prahy při jízdě ve městě a i parkování je jednoduché díky snadnému řízení a překvapivě kompaktním rozměrům. C3 Picasso však není perfektní. Na klikaté venkovské silnici budete muset počítat s výrazným náklonem vozidla kvůli nastavení odpružení, a to stejné se dá říct o nadlehčeném řízení - v těchto případech vám zas tak vhod nepřijde. Nabídka motorů se skládá ze dvou benzínů a dvou dieselů. Benzínové motory dosahují výkonu buď 70, nebo 88 kW, ale ani jeden z nich není tak efektivní, co se produkce emisí CO2 týče - ten slabší motor jich produkuje 145 g / km a silnější 149 g / km. Lepší volbou je jeden z 1.6-litrových HDi dieselů - k dispozici jsou možnosti se 66 nebo 84 kW. První dieselová možnost je velice slušná díky dobrému maximálnímu točivému momentu, nízké produkci emisí - 107 g / km - a oficiální spotřebě 4,1 l / 100 km. S jeho zajímavým vzhledem a dobrou úrovní vybavení u všech modelů kromě VT, Citroen C3 Picasso je opravdu atraktivním vozidlem. Možná, že jeho řízení není úplně nejzábavnější, ale jakožto praktický rodinný vůz s kapkou šmrncu je značně konkurenceschopný. Ford B-MAX je zábavnější řídit a Peugeot Bipper Tepee, jež navržen ve stylu dodávky, je praktičtější, ale jakožto univerzálnímu autu modelu C3 Picasso nechybí vůbec nic.
80%