Model X1 je pouze ve Velké Británii jako motorová nafta a navzdory různým odznakům používají všichni stejný motor o objemu 2,0 litru, ale v různých výkonových parametrech. Nejekonomičtější je sDrive18d, který má 143 kohoutů na kohoutku a 320 Nm točivého momentu, ale stále je průměrný 54,3 mph s nízkými emisemi CO2 136 g / km, což znamená, že roční daň z vozu je velmi rozumná. Důvodem, proč je tento model impozantně efektivní, je to, že jde o pohon dvou kol - označený znakem sDrive. Neobyčejně to je vlastně pohon zadních kol, zatímco všechny ostatní jízdní kola s pohonem dvou kol jsou jako pohon předních kol, takže si zachovává vynikající ovladatelnost, kterou očekáváte od BMW. Všechny modely X1 přicházejí s funkcí start / stop motoru jako součást technologie šetřící palivo Efficient Dynamics. Modely s pohonem všech kol jsou označeny jako xDrive a extra trakce jsou velmi užitečné, pokud žijete ve venkovských oblastech, kde zimní silnice jsou zřídka štěrkovaná a bláto a led mohou být problémem. Volba režimu pohonu na čtyři kola neznamená, že bychom se dostali do povětří velkým nárůstem spotřeby paliva - xDrive18d je jen o něco pomalejší než 0-62mpg než sDrive, ale nikdy jste si nevšimli při každodenním řízení, zatímco ekonomika je stále 49,6mpg . Nejoblíbenějším modelem je model sDrive20d s výkonem 177 koní, který spravuje sprintu o rychlosti 0 - 62 km / h za 8,1 sekundy a silně vytahuje rychlostní stupeň pro snadné předjíždění a jízdu na dálnici. Je to stále velmi úsporné, s průměrnou hodnotou 53,3 megapixelů a funguje dobře se standardní šestistupňovou manuální převodovkou, ačkoli to může být trochu pružné a není zvlášť hladké, zvláště když se pokusíte rychle změnit rychlost. Horní řadou vznětového motoru je xDrive23d, který je vybaven dvěma turbaty, které pomáhají zvýšit maximální výkon až na 204 k, spolu s točivým momentem 400 Nm. Původně šlo pouze o šestistupňovou automatickou převodovku Sport s pádlovými posuny na zadní straně volantu. Je to slušná převodovka a mění se velmi hladce, ale většina lidí bude pravděpodobně upřednostňovat šestistupňovou manuální verzi, která byla představena v červenci 2010. Dieselový motor o objemu 2,0 l, který ovládá model X1, je při startu docela hlučný, pohybovat se a sotva viditelná při rychlosti 70 km / h, přičemž otáčky ukazují 2000 otáčky za minutu. Řízení vozu X1 se docela podobá tomu, že se dostáváme za volant z řady 3 Touring. Je to složené a uklidňující, zatímco v těsných rozích je spousta uchopení. Těleso je trochu zřetelnější než řada 3, což je vzhledem k vyššímu těžišti nevyhnutelné, ale možná největším překvapením je vynikající kvalita jízdy - něco nečekaného v malém BMW.
80%