BMW X1 je nejmenší model v řadě X a - jak je hrdý na to BMW - byl první prémiový kompaktní SUV na prodej ve Velké Británii před Audi Q3 a Range Rover Evoque. Nenechte se zmást obrázky, X1 je ve skutečnosti mnohem kompaktnější, než se nejdříve objeví, a to je také ceněné, takže je alternativou k vozům Ford Kuga. Ve skutečnosti je to kratší než BMW řady 3 Touring, takže parkování není problém a navíc je velmi dobře ovládán působivým ovládáním a - na neobvykle malé BMW - velmi odpuštěná jízda. Ale kde X1 má největší smysl, je v provozních nákladech. Je k dispozici s pohonem všech čtyř kol xDrive, jak jste očekávali, ale jsou zde i verze s pohonem dvou kol - označené sDrive - které jsou neobvykle spíše pohonem zadních kol než přední. Znamená to, že v tradici BMW stále dobře zvládnou, ale spotřeba paliva a emise CO2 jsou nízké. Všechny motory X1 jsou poháněny stejným dieselovým motorem o objemu 2,0 litru, avšak s různými výkony. Nejslabší je sDrive18d, který je schopen v průměru dosahovat 54,3mpg při výběru verze xDrive stále vidí ekonomiku 49,6mpg. Špičkovým modelem je twin-turbo xDrive23d s výkonem 204 koní, ale pro většinu lidí je sDrive20d nejlepším mixem výkonnosti a hospodárnosti. Na cestě je X1 komfortní a komponovaný, který se vyrovnává s hrubými pozemními nebo dálkovými plavebními cestami na dálnici se stejným nádechem, zatímco pokoj pro cestující v zadní části je impozantně prostorný. BMW X1 2007 Road Test a Video
80%