Autonoto

Registrace Přihlášení Vložit inzerát

  • Úvod
  • Ojeté vozy
  • Operativní leasing
  • Magazín
  • Recenze automobilů
  • Oblíbené
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Vložit inzerát zdarma
BMW

Recenze a test BMW i3 2013

Recenze automobilů Recenze BMW Recenze BMW i3 2013

100% BMW i3 2013

Obsah

  • Řidičské dojmy
  • Interiér
  • Recenze a hodnocení
  • Fotogalerie (13)

Řidičské dojmy

I když se rozpětí 130 a 160 kilometrů ve srovnání s běžným benzínovým či dieselovým vozem nezdá jako velká dojezdová vzdálenost, průměrný počet ujetých kilometrů za den se rovná 40, což znamená, že byste měli být teoreticky schopní s plně nabitým BMW dojet do práce - můžete ho dobít na dobíjecí stanici - a pak s ním zase bez problému dojet domů. Zní to sice jako něco, co by ve skutečnosti nemělo představovat žádný problém, avšak infraktrustura dobíjecích stanic v České republice ještě potřebuje hodně rozšířit, aby to byla pravda. Nicméně pokud pracujete na dostatečně progresivním místě, které je vybaveno dobíjecími stanicemi, nebo pokud vaše cesta do práce a z práce není delší než 130 kilometrů, pak by vám BMW i3 mohlo sedět. Je ideální například pokud pracujete ve městě, v jehož okolí bydlíte. A pokud občas potřebujete vyjet někam dále, pak je tu služba BMW Access. Tento program se platí ročně a máte v jeho rámci k dispozici 700 bodů, které můžete využít k pronájmu jiných BMW vozů - například BMW řady 1 vás na jeden den bude stát 100 bodů. To se celkem vyplatí, když to porovnáte s klasickou půjčovnou aut. Nabíjení modelu i3 probíhá přímo. Nejjednodušší cestou je dobíjecí stanice - taková, s jakými se stále častěji setkáváme ve velkých nákupních centrech, nebo BMW i Wallbox, kterou si můžete nainstalovat přímo domů, pokud na ni máte potřebné místo. Stojí okolo dvaceti tisíc korun a lze ji zamknout, aby ji nikdo nemohl používat, když tam zrovna nejste, a zároveň aby vám nikdo nemohl vaše auto během nabíjení odpojit. Standardní nabíjení z nuly na 80 % pomocí některé z těchto dvou možností zabere zhruba tři hodiny. Můžete jej také nabíjet přes standardní zásuvku, to však zabere okolo osmi až deseti hodin. Nejrychlejší variantou jsou rychlodobíjeci stanice DC - najdete je například na některých pobočkách prodejců automobilů - u těch nabíjení z nuly na 80 % trvá pouhých 30 minut. Jestliže za rok ujedete zhruba 14 000 kilometrů, pak se vaše měsíční náklady na dobíjení budou pohybovat okolo 650 korun - pokud počítáme s průměrnou cenou za 1 kW, která momentálně činí 3,8 Kč. Li-Ion baterie byla sestavená tak, aby vydržela po celou dobu životnosti vozidla a přichází se zárukou na 8 let nebo ujetí 100 000 kilometrů. Jedná se o modulární baterii, což je velmi chytré řešení, protože ji nemusíte měnit celou, pokud se jedna část rozbije. I když byla baterie sestavena tak, aby fungovala po celou dobu životnosti vozidla, pouze čas ukáže, jestli tomu tak opravdu je. Cena náhradní baterie zatím není známá, ovšem u konkurenčního vozu Nissan Leaf dosahuje 130 000 Kč. Nicméně tím, že se jedná o modulární baterii, by stačila pouhá výměna rozbitých článků, což by pravděpodobně vyšlo mnohem levněji. Stále se však jedná o velkou neznámou a jednu z hlavních otázek, co se elektromobilů týče. Pojďme se však od baterií posunout k tomu, jaký je model i3 na silnici. Odpověď zní, překvapivě dobrý. BMW i3 je prvním továrním automobilem, který využívá uhlíkových vláken pro prostor kabiny, což kompenzuje hmotnost navíc kvůli baterii. Ve výsledku váží jen 1195 kilogramů, což není o moc víc, než má Volkswagen Polo, a to se odráží jak na výkonu, tak i na ovládání. Elektrický motor disponuje výkonem 125 kW, co jej ale dělá tak působivým, je jeho maximální točivý moment, jenž činí 250 Nm a je dostupný, i když ještě stojíte na místě. Zrychlení z nuly na 50 km / h je neuvěřitelně svižné, což je perfektní během jízdy ve městě, když se potřebujete rychle odpíchnout ve světelné křižovatce. Má pouze jeden rychlostní stupeň, takže stačí, když zařadíte “D” a můžete vyrazit. Rozjede se v tichosti a pokračuje dále se silným výkonem, který nezmizí, ani když navýšíte rychlost. Ovládání je pevné a responzivní a i3 má navíc skvělou přilnavost k vozovce vzhledem k tomu, na jak úzkých pneumatikách jede, takže můžete vesele vjíždět do zatáček ve vyšší rychlosti se spoustou sebevědomí. Konstrukce z uhlíkových vláken je lehká a zároveň velice pevná, díky čemuž jsou i jízdní vlastnosti vozidla na velmi dobré úrovni, a to i na silnicích, které jsou v obzvláště špatném stavu. Baterie se nachází přímo pod podlahou vozu, díky čemuž má vozidlo nízko posazené těžiště, a tak nemá v zatáčkách téměř žádný sklon. Jediné, na co si asi budete muset chvíli zvykat, jsou regenerativní brzdy. Když pustíte plynový pedál, tak od i3 neočekávejte žádný dojezd, protože namísto toho dochází k rekuperaci brzdné energie. Na tomto systému sice není nic nového, ale úroveň, jakou auto brzdí, je dost neobvyklá. Podle společnosti BMW se v podstatě jedná o řízení pomocí jednoho pedálu, jelikož i3 umožňuje řízení bez toho, aniž byste se museli šlapat na brzdu. Zpočátku to v člověku vyvolává divný pocit - dalo by se to srovnat s jízdou, při které máte napůl zataženou ruční brzdu - nutí vás to ale plánovat si řízení víc dopředu, jelikož očekáváte provoz a cokoli dalšího, co by vás běžně přimělo šlápnout na brzdu. Když i3 spustí rekuperaci brzdné energie, rozsvítí se brzdová světla, aby varovala řidiče za vámi, což by ale na dálnici mohlo ostatní účastníky provozu trochu rozčilovat, protože to vypadá, jako byste pořád dokola sešlapávali a pouštěli brzdový pedál.

BMW i3 2013

Interiér

Podivný styl BMW i3 nemusí být zrovna ten nejpopulárnější, ale je orientovaný na výšku, což v praxi znamená spoustu prostoru v interiéru. Opravdu skvělým prvkem jsou chytré dveře, které umožňují opravdu jednoduché nastupování i vystupování, a to zejména pro zadní pasažéry. Díky síle jeho konstrukce z uhlíkových vláken nepotřebuje žádný středový sloupek, a tak BMW využilo bezsloupkového designu ve stylu Fordu B-MAX ve svůj prospěch. Interiér je velice prostorný a dokonce i cestující na zadní…

Pokračovat ve čtení interiéru

BMW i3 2013

Recenze automobilu

Možná se právě díváme na budoucnost elektromobility. Nebo alespoň její začátek. BMW sice není prvním výrobcem, který uvedl na trh elektrická auta - už jsme se stihli seznámit s přednostmi Nissanu Leaf a Renaultu Zoe - přesto však i3 reprezentuje velkou změnu ve světě vozidel s alternativním pohonem. Pokud by někde existovalo auto, které by skeptiky přesvědčilo o výhodách elektrických aut, pak by to byl právě tento model. Pro začátek se jedná o první prémiové elektrické auto sestavené úplně…

Pokračovat ve čtení recenze

Fotogalerie

  • BMW i3 2013
  • BMW i3 2013
  • BMW i3 2013
  • BMW i3 2013
  • BMW i3 2013
  • BMW i3 2013
  • BMW i3 2013
  • BMW i3 2013
  • BMW i3 2013
  • BMW i3 2013
  • BMW i3 2013
  • BMW i3 2013
  • BMW i3 2013

Závěrečné hodnocení

  • Jeho styl by nejlépe vystihovalo slovo ”komplexní”. Kufr je bohužel spíše malý.

  • Dostupný ve verzi s rozšířenou dojezdovou vzdáleností. Působivý výkon a ovládání. Skvělý design interiéru. Osmiletá záruka na baterii. Ve Velké Británii dostal ocenění “Auto roku 2014”.

100%

BMW i3 na prodej

BMW i3 BEV 125KW, LED SVĚTLOMETY, PANORAMA

BMW i3 Praha 5 0.0, 125 kW, inz_elektro, hatchback

  • Vyrobeno
    2015
  • Tachometr
    9 200 km
  • Cena
    849 000 Kč
BMW i3 DPH 60Ah REX LED Harman Kardon

BMW i3 Most 0.6, 125 kW, inz_hybridni, hatchback

  • Vyrobeno
    2014
  • Tachometr
    65 500 km
  • Cena
    449 000 Kč
BMW i3

BMW i3 Horní Bludovice 75 kW, inz_elektro, sedan

  • Vyrobeno
    2017
  • Tachometr
    41 200 km
  • Cena
    549 900 Kč
BMW i3 REX odpočet DPH

BMW i3 Prostějov 0.6, 75 kW, inz_nafta, liftback

  • Vyrobeno
    2015
  • Tachometr
    90 288 km
  • Cena
    459 900 Kč
BMW i3 REX odpočet DPH

BMW i3 Prostějov 0.6, 75 kW, inz_nafta, liftback

  • Vyrobeno
    2015
  • Tachometr
    90 288 km
  • Cena
    459 900 Kč
BMW i3 Samočinná bezstupňová

BMW i3 Praha 8 0.0, 75 kW, inz_elektro, sedan

  • Vyrobeno
    2015
  • Tachometr
    41 080 km
  • Cena
    439 000 Kč
BMW i3 125KW NAVI 2.SADA ZIMNÍCH KOL

BMW i3 Turnov 0.0, 75 kW, inz_elektro, hatchback

  • Vyrobeno
    2014
  • Tachometr
    85 972 km
  • Cena
    439 000 Kč
BMW i3 REX, KŮŽE, MAX VÝBAVA!!!

BMW i3 Praha 9 0.0, 125 kW, inz_elektro, hatchback

  • Vyrobeno
    2016
  • Tachometr
    43 000 km
  • Cena
    849 000 Kč
BMW i3 s 120Ah BEV,2022

BMW i3 Celá ČR 135 kW, elektromotor, hatchback

  • Vyrobeno
    2022
  • Tachometr
    54 976 km
  • Cena
    510 000 Kč
BMW i3 s 120Ah BEV,2021

BMW i3 Celá ČR 135 kW, elektromotor, hatchback

  • Vyrobeno
    2021
  • Tachometr
    26 884 km
  • Cena
    560 000 Kč

Můžete nás znát z těchto médií… Média

Bezplatná poradna

„Dobrý den, Mám Hyundai IX 35 najeto 145 000 km kdy bych měl měnit rozvody. Děkuji S pozdravem Martin “

Navštívené inzeráty

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia

      Škoda Octavia 2355 inzerátů

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia 1346 inzerátů

    • Volkswagen Golf

      Volkswagen Golf 862 inzerátů

    • Volkswagen Passat

      Volkswagen Passat 809 inzerátů

    • Škoda Superb

      Škoda Superb 721 inzerátů

    Nejlepší nabídky leasingu

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Kia Rio

      Kia Rio od 4 173 Kč 1.3 CVVT, 62 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Scala

      Škoda Scala od 4 293 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Kamiq od 4 716 Kč 1.0 TSI, 85 kW, benzín, mpv

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia 2355
    • Škoda Fabia 1346
    • Volkswagen Golf 862
    • Volkswagen Passat 809
    • Škoda Superb 721
    • Ford Focus 489
    • Hyundai i30 470
    • Volkswagen Touran 437
    • Škoda Kodiaq 365
    • Škoda Karoq 347
    • Kia Cee´d 330
    • Volkswagen Tiguan 326
    • Hyundai Tucson 322
    • Škoda Octavia III 314
    • Škoda Rapid 295
    • BMW Řada 3 294
    • Opel Astra 285
    • Ford Transit 285
    • Ford Mondeo 284
    • Renault Mégane 282
    • Škoda Scala 270
    • Dacia Duster 255
    • Kia Sportage 247
    • Peugeot 308 242

    Nejoblíbenější výrobci

    • Škoda 7572
    • Volkswagen 3934
    • Ford 2420
    • Peugeot 1726
    • Hyundai 1490
    • Renault 1355
    • Citroën 1228
    • Opel 1207
    • BMW 1075
    • Mercedes-Benz 991
    • Kia 922
    • Audi 880

    Operativní leasing

    • Operativní leasing Škoda
    • Operativní leasing Volkswagen
    • Operativní leasing Kia
    • Operativní leasing Peugeot
    • Operativní leasing Audi
    • Operativní leasing Cupra
    • Operativní leasing Ford
    • Operativní leasing Nissan
    • Operativní leasing Seat

    Služby

    • Odhad ceny vozidla
    • Affiliate

    Informace

    • O nás
    • Nabídka pro autobazary
    • Katalog automobilů
    • Katalog autobazarů
    • Recenze automobilů
    • Magazín

    Kontakty

    • Kontakt
    • Facebook
    • Twitter
    • Obchodní podmínky
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Informační povinnost
    • Nastavení soukromí

    Ostatní

    • Operáky
    • Uložená hledání

    © 2016 – 2025 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing