I když se rozpětí 130 a 160 kilometrů ve srovnání s běžným benzínovým či dieselovým vozem nezdá jako velká dojezdová vzdálenost, průměrný počet ujetých kilometrů za den se rovná 40, což znamená, že byste měli být teoreticky schopní s plně nabitým BMW dojet do práce - můžete ho dobít na dobíjecí stanici - a pak s ním zase bez problému dojet domů. Zní to sice jako něco, co by ve skutečnosti nemělo představovat žádný problém, avšak infraktrustura dobíjecích stanic v České republice ještě potřebuje hodně rozšířit, aby to byla pravda. Nicméně pokud pracujete na dostatečně progresivním místě, které je vybaveno dobíjecími stanicemi, nebo pokud vaše cesta do práce a z práce není delší než 130 kilometrů, pak by vám BMW i3 mohlo sedět. Je ideální například pokud pracujete ve městě, v jehož okolí bydlíte. A pokud občas potřebujete vyjet někam dále, pak je tu služba BMW Access. Tento program se platí ročně a máte v jeho rámci k dispozici 700 bodů, které můžete využít k pronájmu jiných BMW vozů - například BMW řady 1 vás na jeden den bude stát 100 bodů. To se celkem vyplatí, když to porovnáte s klasickou půjčovnou aut. Nabíjení modelu i3 probíhá přímo. Nejjednodušší cestou je dobíjecí stanice - taková, s jakými se stále častěji setkáváme ve velkých nákupních centrech, nebo BMW i Wallbox, kterou si můžete nainstalovat přímo domů, pokud na ni máte potřebné místo. Stojí okolo dvaceti tisíc korun a lze ji zamknout, aby ji nikdo nemohl používat, když tam zrovna nejste, a zároveň aby vám nikdo nemohl vaše auto během nabíjení odpojit. Standardní nabíjení z nuly na 80 % pomocí některé z těchto dvou možností zabere zhruba tři hodiny. Můžete jej také nabíjet přes standardní zásuvku, to však zabere okolo osmi až deseti hodin. Nejrychlejší variantou jsou rychlodobíjeci stanice DC - najdete je například na některých pobočkách prodejců automobilů - u těch nabíjení z nuly na 80 % trvá pouhých 30 minut. Jestliže za rok ujedete zhruba 14 000 kilometrů, pak se vaše měsíční náklady na dobíjení budou pohybovat okolo 650 korun - pokud počítáme s průměrnou cenou za 1 kW, která momentálně činí 3,8 Kč. Li-Ion baterie byla sestavená tak, aby vydržela po celou dobu životnosti vozidla a přichází se zárukou na 8 let nebo ujetí 100 000 kilometrů. Jedná se o modulární baterii, což je velmi chytré řešení, protože ji nemusíte měnit celou, pokud se jedna část rozbije. I když byla baterie sestavena tak, aby fungovala po celou dobu životnosti vozidla, pouze čas ukáže, jestli tomu tak opravdu je. Cena náhradní baterie zatím není známá, ovšem u konkurenčního vozu Nissan Leaf dosahuje 130 000 Kč. Nicméně tím, že se jedná o modulární baterii, by stačila pouhá výměna rozbitých článků, což by pravděpodobně vyšlo mnohem levněji. Stále se však jedná o velkou neznámou a jednu z hlavních otázek, co se elektromobilů týče. Pojďme se však od baterií posunout k tomu, jaký je model i3 na silnici. Odpověď zní, překvapivě dobrý. BMW i3 je prvním továrním automobilem, který využívá uhlíkových vláken pro prostor kabiny, což kompenzuje hmotnost navíc kvůli baterii. Ve výsledku váží jen 1195 kilogramů, což není o moc víc, než má Volkswagen Polo, a to se odráží jak na výkonu, tak i na ovládání. Elektrický motor disponuje výkonem 125 kW, co jej ale dělá tak působivým, je jeho maximální točivý moment, jenž činí 250 Nm a je dostupný, i když ještě stojíte na místě. Zrychlení z nuly na 50 km / h je neuvěřitelně svižné, což je perfektní během jízdy ve městě, když se potřebujete rychle odpíchnout ve světelné křižovatce. Má pouze jeden rychlostní stupeň, takže stačí, když zařadíte “D” a můžete vyrazit. Rozjede se v tichosti a pokračuje dále se silným výkonem, který nezmizí, ani když navýšíte rychlost. Ovládání je pevné a responzivní a i3 má navíc skvělou přilnavost k vozovce vzhledem k tomu, na jak úzkých pneumatikách jede, takže můžete vesele vjíždět do zatáček ve vyšší rychlosti se spoustou sebevědomí. Konstrukce z uhlíkových vláken je lehká a zároveň velice pevná, díky čemuž jsou i jízdní vlastnosti vozidla na velmi dobré úrovni, a to i na silnicích, které jsou v obzvláště špatném stavu. Baterie se nachází přímo pod podlahou vozu, díky čemuž má vozidlo nízko posazené těžiště, a tak nemá v zatáčkách téměř žádný sklon. Jediné, na co si asi budete muset chvíli zvykat, jsou regenerativní brzdy. Když pustíte plynový pedál, tak od i3 neočekávejte žádný dojezd, protože namísto toho dochází k rekuperaci brzdné energie. Na tomto systému sice není nic nového, ale úroveň, jakou auto brzdí, je dost neobvyklá. Podle společnosti BMW se v podstatě jedná o řízení pomocí jednoho pedálu, jelikož i3 umožňuje řízení bez toho, aniž byste se museli šlapat na brzdu. Zpočátku to v člověku vyvolává divný pocit - dalo by se to srovnat s jízdou, při které máte napůl zataženou ruční brzdu - nutí vás to ale plánovat si řízení víc dopředu, jelikož očekáváte provoz a cokoli dalšího, co by vás běžně přimělo šlápnout na brzdu. Když i3 spustí rekuperaci brzdné energie, rozsvítí se brzdová světla, aby varovala řidiče za vámi, což by ale na dálnici mohlo ostatní účastníky provozu trochu rozčilovat, protože to vypadá, jako byste pořád dokola sešlapávali a pouštěli brzdový pedál.
100%