Možná se právě díváme na budoucnost elektromobility. Nebo alespoň její začátek. BMW sice není prvním výrobcem, který uvedl na trh elektrická auta - už jsme se stihli seznámit s přednostmi Nissanu Leaf a Renaultu Zoe - přesto však i3 reprezentuje velkou změnu ve světě vozidel s alternativním pohonem. Pokud by někde existovalo auto, které by skeptiky přesvědčilo o výhodách elektrických aut, pak by to byl právě tento model. Pro začátek se jedná o první prémiové elektrické auto sestavené úplně od základů, jehož kvalita nezná hranice. Tak jako tomu u BMW bývá zvykem, v interiéru se mísí moderní, minimalistický design s odolností a kvalitou. I tak ale nevypadá jako žádné jiné konvenční BMW, čemuž dopomáhají prvky jako chytré zadní dveře. Jeho styl je také unikátní. Jistě, vyvolává dost kontroverzní názory, ale rozhodně je výjimečný a řada 1 vedle něj vypadá poněkud obyčejně. Verze i3 je ale zároveň mnohem víc než jen model od BMW. Jedná se totiž o první vozidlo řady s označením “i”, ke kterému se o rok později přidal i sportovní model i8. BMW i3 je ve skutečnosti dostupné ve dvou verzích - standardní elektricky poháněný model s dojezdem v rozmezí 130 a 160 kilometrů a model s malým, dvoulitrovým benzínovým motorem 650 cc, který dodává energii elektrickému motoru, čímž prodlužuje jeho dojezdovou vzdálenost na 290 kilometrů. BMW i3 je však skutečně výjimečný hlavně v tom, jak jezdí. Na silnici je neuvěřitelně schopný a navzdory úzkým pneumatikám se také skvěle ovládá. Rozhodně nemáte pocit, že byste museli dělat nějaké kompromisy, protože jde o elektrické auto. Díky velmi nízké hmotnosti - ke které dopomáhá konstrukce sestavená výhradně z uhlíkových vláken - jezdí velice dobře a také rychle. Elektrický motor má výkon 125 kW a jeho schopnostmi připomíná MINI Cooper S. Na rozdíl od modelů Leaf a Zoe si v případě i3 nemusíte kupovat baterii zvlášť - je zahrnutá v celkové ceně vozu.
100%